بیتوته کن

ساخت وبلاگ

عادل فردوسی پور که برای برنامه ویژه آخر سالش جناب خان را به برنامه دعوت کرده بود ، بسیاری از ارشد مدیران تلویزیون را به استودیوی ۱۴ کشانده بود.

عادل فردوسی پور همان طور که گفته بود برای برنامه آخر سالش از جناب خان دعوت کرده بود تا درباره مدیریت برنامه باشگاه پاریسن ژرمن حرف بزند. حضور جناب خان در شبکه ۳ و اهمیت این برنامه سبب شده بود تا اصغر پورمحمدی ، قائم مقام تلویزیون و میرحسینی مدیر شبکه ۳ به پشت صحنه این برنامه آمده بودند .

عادل برای این برنامه ویژه اش تیپش را هم به کلی عوض کرده بود و طوری موهایش را آرایش کرده بود تا دیگر فر نباشند. یکی از سوژه های همیشگی فردوسی پور ، پز دادن موهای فرش است که حتی به اینفانتینو رئیس فیفا هم پزشان را داده بود.

سایت برنامه نود بیوگرافی عادل فردوسی پور برنامه نود

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 412 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:07

پس از پایان مرحله نخست اردوی تیم ملی، کارلوس کی روش ٢۴ بازیکن را برای همراهی در دیدار برابر هند و عمان به اردوی تیم ملی دعوت کرد. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است:

امید ابراهیمی (استقلال)، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی (پرسپولیس)، محمدرضا اخباری (تراکتورسازی)، مهدی ترابی (سایپا)، وریا غفوری (سپاهان)، رشید مظاهری (ذوب آهن)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد)، عزت الله پورغاز (ملوان)، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، سید جلال حسینی (نفت)، میلاد محمدی (ترک گروژنی روسیه)، احسان حاج صفی (اف اس وی فرانکفورت آلمان)، مرتضی پورعلی گنجی (السد قطر)، اشکان دژاگه (العربی قطر)، پژمان منتظری (الاهلی قطر)، مسعود شجاعی (الغرافه قطر)، سعید عزت اللهی، سردار آزمون (روستوف روسیه)، رضا قوچان نژاد (چارلتون اتلتیک انگلیس)، کریم انصاری فرد (پانانیوس یونان) و علیرضا جهانبخش (آلکمار هلند).

بازیکنان دعوت شده باید ساعت ١٠:٣٠ روز دوشنبه دوم فروردین در هتل آزادی خود را به مربیان تیم ملی معرفی کنند. دیدار تیمهای ایران برابر هند و عمان پنجم و دهم فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 357 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:07

امیر تاجیک خواننده نسل اول موسیقی پاپ موسیقی پاپ، با درج پیامی در صفحه اینستاگرامش از از حضور در آلمان خبر داد.

این خواننده قدیمی و صاحب‌نام که فصل جدیدی از فعالیت‌هایش را همراه با برادرش امید، طی ماه های گذشته آغاز کرده بود، با انتشار تصویر مشترکی با برادرش در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خداحافظ تهران، سلام آلمان». او ترجمه آلمانی این جمله را هم به متن فارسی‌اش اضافه کرده است.

بیوگرافی امیر تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک اخبار موسیقی

بنا به گفته یکی از اعضای ارکستر تاجیک، او بنا به دعوت شرکتی ایرانی- آلمانی برای ادامه فعالیت‌های هنری‌اش به این کشور مهاجرت کرده است.

خواننده «زیر آسمان شهر» اخیراً در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود برای سال ۹۵ برنامه‌های گسترده ای دارد. موزیک‌ویدئوی «تو هم تأیید کن» هم با حضور امیر و امید تاجیک به تازگی در رسانه های مختلف آنلاین و تلویزیونی منتشر شده است.

بیوگرافی امیر تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک اخبار موسیقی

با اینکه با تغییر دولت از سال ۹۲، وزارت ارشاد رویه ای را بکار بسته که حتی خواننده های لس آنجلسی را برای فعالیت در ایران به طمع انداخته، روشن نیست چرا برخی خوانندگان و بازیگران ترجیح می دهند از ایران بروند.

امیر تاجیک (متولد ۸ شهریور ۱۳۴۷ در تهران) هنرپیشه و خواننده ایرانی است.

امیر تاجیک وی در رشتهٔ مهندسی طراحی صنعتی تحصیل کرده. از کارهای مطرح وی می‌توان به زیر آسمان شهر، آسمونه و افتتاحیهٔ جام جهانی کشتی و … اشاره نمود.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 402 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:07

محمدجواد شکوری مقدم که با سایت های خود توانسته ۷۰% اینترنت ملی زا از آن خود کند !

آپارات، میهن‌بلاگ و شبکه اجتماعی کلوپ هر کدام به تنهایی چندین میلیون کاربر در ایران دارد. سایت‌های که حتی یکی از آن‌ها برای قرار دادن بنیانگذار آن در لیست کارآفرینان موفق وب فارسی کافی‌ است. محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار گروه صبا ایده می‌باشد. شکوری مقدم متولد ۱۳۶۱ است و فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات از سال ۱۳۸۱ پس از انصراف از ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد. او هم اکنون به عنوان مدیرعامل صبا ایده، به‌همراه تیمش در حال اداره کردن وب سایت‌های پرمخاطب و موفقی به نام های آپارات ، میهن‌بلاگ ، کلوب ، لنزور و فیلیمو هستند.

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

از نظر بسیاری از منتقدان و کاربران مهم‌ترین ایده‌های گروه صبا ایده برگرفته از سایت‌های و شبکه‌های مطرح دنیا مانند یوتیوب و اورکات است. البته شکوری مقدم هیچ‌گاه این امر را منکر نشده و در بسیاری از مصاحبه‌ها مسدود بودن یوتیوب در ایران را یک فرصت برای توسعه آپارات قلمداد کرده است. در حال حاضر در آپارات روزانه نزدیک به ۵ هزار ویدئو آپلود می شود و نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر در ماه دارد. مجله اقتصادی اکونومیست ارزش این شرکت را بیش از ۳۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

شکوری مقدم همانند بسیار از کارآفرینان اینترنتی بزرگ دنیا تحصیلات دانشگاهی را نیمه کاره رها کرد، قبل از آن در طول دوران دانشجوی به برنامه‌نویسی به عنوان یک فعالیت جانبی کنار تحصیل می‌پرداخته است. از زندگی شخصی شکوری مقدم اطلاعات زیادی منتشر نشده است چرا که تمام مصاحبه‌های وی پیرامون راه‌‌اندازی سایت‌های ذکر شده است.

شکوری مقدم شبکه اجتماعی کلوپ را با الهام از اورکات در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد. در آن زمان با توجه به رواج تازه وبلاگ نویسی و فعالیت وبلاگ‌‌های فارسی کلوپ با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شد. سه سال بعد یعنی در سال ۸۶ سامانه پرشین بلاگ را از دو نفر که قبلا آن را ایجاد کرده بودند خریداری کرده و آن را توسعه دادند. در سال ۸۹ بود که به درخواست کاربران تصمیم‌ گرفتند که پشتیبانی و پخش ویدئو را به کلوپ اضافه کنند اما در آن زمان امکان تعامل و همکاری با هیچ سامانه دیگری امکان نداشت یا اصلا سامانه موفق و جامعی که خدمات اشتراک‌گذاری ویدئو فارسی ارائه کند وجود نداشت به همین دلیل ایده اولیه راه اندازی آپارات شکل گرفت. آپارات هم اکنون روزانه بیش از ۴ میلیون نمایش ویدئو و ۲۵۰ میلیون صفحه بازدید روزانه دارد.

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

صبا ایده شرکتی است که علاوه بر میهن بلاگ و کلوب حالا آپارات و لنزور را هم به عنوان استارت آپ های موفق ایرانی در کارنامه کاری خود ثبت کرده و محمد جواد شکوری مقدم یکی از بنیانگذاران آن این بار میهمان هشتمین استارت آپ گرایند تهران بود . استارت آپ گرایند رویدادی است که از ابتدا فرم و محتوای خوبی داشت و آن را بیشتر مدیون میلاد صابری بنیان گذارش در ایران است .

محمدجواد شکوری مقدم متولد ۱۳۶۱ و دانشجوی انصرافی برق قدرت دانشگاه امیر کبیر و دارای دو فرزند است ، با فروختن پراید خود همراه با برادرش حدود ۱۱ سال پیش کلوب را شروع کرد و تا امروز با تیمی که به ۶۴ نفر تبدیل شده سرویس های میهن بلاگ ، آپارات ، لنزور و فیلیمو را راه اندازی کرده است .

داستان شما از کجا شروع شد ؟

حدود ۱۱ سال پیش من در شرکتی برنامه نویسی میکردم و به این نتیجه رسیدیم که فضای آنلاین فضای قدرتمندی است که بتوانیم ایده ها را به ثمر برسانیم و ۳ -۴ تا ایده را شروع کردیم که همه محکم به دیوار خوردند و یادگرفتیم باید اول تیم سازی کنیم .

کلوب ، اورکات فارسی

آن زمان مصادف بود با کارکردن اورکات در ایران ، آن موقع روی اینترنت سرویس های فارسی پیچیده ای وجود نداشت فکر میکنم سال ۸۴ که پرشین بلاگ بود و یکی دو سرویس وبلاگ دیگر ، ما تلاش کردیم چیزی شبیه به اورکات در ایران راه بیاندازیم و کلوب را شروع کردیم ، ایتدا سعی کردیم تبلیغات بفروشیم اما موفق نشدیم و فهمیدیم که زنجیره سرویس ها و خدمات ما کم است .

اولین دفتر

آن زمان در شرکت ایران سیستم که یک قرابت فامیلی هم با آنها داریم کار را شروع کردیم . البته من از ۱۶ سالگی برنامه نویس آن شرکت بودم .

مهین بلاگ

دو نفر از دوستانم که میهن بلاگ را داشتند و اختلافاتی هم بین آنها پیش آمده بود پیشنهاد سرمایه گذاری روی میهن بلاگ را کردند که این اتفاق هم اقتاد و حدودا سه سال بعد از کلوب ما میهن بلاگ را به مجموعه اضافه کردیم ، سه سال بعد هم آپارات و سه سال بعد لنزور ، فیلیمو را فکر کنم یک سال پس از لنزور شروع کردیم البته پروژه های ناموفقی هم در این میان داشتیم .

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

بانی همه این پروژه ها شما بودید ؟

خیر ، ما یک تیم هستیم و من به نمایندگی از آنها اینجا هستم و از ابتدا ما بروی تیم تاکید ویژه ای داشتیم و خیلی برای این موضوع وقت گذاشتیم و سرمایه گذاری کردیم .

کلا این محصولاتی که شما میبینید خیلی از نظر ما محصول این ۱۲ سال فعالیت ما نیست محصول ما تیمی است که میتواند محصولات جدید را تولید کند .

فکر میکنید اگر محمد جواد شکوری را از صبا ایده بیرون بیاوریم ، خروجی آن تیم همین است ؟

بله

این یک شرایط آرمانی است که سعی میکنید به آن برسید یا الان وجود دارد ؟
نه من فکر میکنم این الان وجود دارد

دلایل موفقیتتان را چه می دانید ؟
تیم و شاید انتخاب درست ، خلا بزرگی که در نبود سرویس ویدئو وجود داشت و اگر بخواهیم منصف باشیم عامل فیلتر بودن یوتوب هم موثر بود .

از میان این پروژه ها موفق ترین آنها کدام است ؟

آپارات ، هر چند ما دوست داریم پروژه جدیدتر موفق تر باشد و الان روی فیلیمو بیشتر تمرکز داریم .

می توانیم بگویم فیلیمو از آپارات موفق تر خواهد بود ؟

باید ببینیم انتخاب ما چقدر نسبت به شرایط درست بوده ، صرف ایده منظور نیست بلکه اینکه ایده چه زمانی وارد چرخه اکوسیستم می شود مهم است .

چرا هر سه سال یک پروژه جدید شروع کردید ؟ چرا فقط بروی آپارات کار نکردید ؟

دلیل بی قراری تیم بود ، ما همیشه به فکر تکامل هستیم و من همیشه یک مثال میزنم که برادران رایت وقتی سوار هواپیما می شدند عینکشان را باد می برد اما الان شما سوار هواپیما می شوید و قهوه می خورید پس تکامل مهم است .

تیم ما خیلی عملیاتی است و ما هیچ وقت به پروژه ها به دید یک هنر نگاه نمی کنیمو به فکر تکامل آنها هستیم .

ما روی یک پروژه کار نمی کنیم که یکسال بعد آن را رونمایی کنیم ما کل آپارات را در ۴۵ روز تصمیم ، اسم ، دیزاین و اجرا کردیم .

کل آپارات را در ۴۵ روز از تصمیم تا دیزاین و … اجرا کردیم

به دلیل عملیاتی بودن تیم در کل این ۱۲ سال ما در توسعه بودیم و شما هر محصولی را که میبینید همیشه امکانات جدید تر به آن اضافه می شود .

باید با گرایش ها و ترند پیش رفت بالاخره الان وضعیتی که موبایل در اکوسیستم ایجاد کرده خیلی جدی است و ما نمی توانیم از آن صرف نظر کنیم و

به جز فیلیمو یک پروژه دیگر داریم که خواهد آمد

در فضای امروزی جذب نیروی مستعد آسان نیست و از آن سخت تر نگه داشتن نیرو است ، چطور افراد تیم صبا ایده را جمع کردید و برای نگه داشتن آنها جه کردید ؟

بله جذب نیرو خیلی سخت است .

شاید خیلی از توسعه دهنده هایی که اینجا هستند از تیم فنی ما بهتر باشند ، اما یکی از ویژگی هایی که تیم ما دارد این است که خیلی هماهنگ است ، شاید اعضا خیلی شاخص نباشند اما هماهنگی خیلی خوبی بین آنها وجود دارد و این ۱۲ سال ما بیشتر بروی این موضوع کار کردیم .

استخدام خیلی سخت است و معمولا در مصاحبه دوم که خودم حضور دارم بعضا تا سه ساعت صحبت می کنیم تا بفهمیم فرد به فرهنگ ما می خورد و هماهنگی را بهم نمی زند و می توانیم دوست خوبی برای بقیه باشد یا نه و بعد می رویم سراغ مسایل فنی و مالی و …

در ۱۲ سال گذشته ما در کل تیم جمعا ۱۰ جدایی بیشتر نداشتیم .

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

آیا اعضای تیم بروی همه پروژه کار می کنند ؟

بیشتر مشترک هستند بین پروژه ها ، مثلا کسی که بروی آپارات کار میکند اگر اشکالی در فیلیمو هم باشد روی آن کار خواهد کرد و ما اینقدر جدا سازی نکردیم ، وقتی جدا سازی بشود مثلا یک پروژه گل میکند و همه دوست دارند آنجا کار کنند و آنهایی که آنجا کار نمی کنند می شوند دست دو و …

شما در جذب تعداد بالای یوزرها خیلی موفق بودید ، ۱۵۰ میلیون بار پخش ویدئو بروی یک در یک ماه و این یعنی روزی ۵ میلیون و حدود ۲۰۰ هزار پخش در ساعت و این آمار بالایی است ، می توانید بگویید چطور به این آمار رسیدید ؟

اوایل خیلی مسایل فنی برای ما مهم بود یعنی فکر میکردیم اگر یک سرویسی بسازیم که کد خوبی داشته باشد ، پایدار باشد و ایده خوبی داشته باشد حتما با مخاطب مواجه می شود ، اما شاید با مخاطب مواجه می شود ولی برند نمی شود و تاثیر گذار نمی شود و در میز مذاکره قدرت چانه زنی به شما نمی دهد .

همیشه فکر میکردم چرا فیسبوک مثلا در بازی فوتبال منچستر و آرسنال کنار زمین تبلیغات می کند ! و این چه کاری است ؟! در حالی که آن کاری که آنها می کردند را من متوجه نمی شدم ، این موضوع اصلا به ترافیک مربوط نیست و هیچ کس وقتی آن تبلیغ را می بیند نمی گوید بروم فیسبوکم را چک کنم ، آنها دنبال برند سازی بودند .

در این ۱۲ سال مسائل بازاریابی خیلی برای من بولد شد و فهمیدم که آن چیزی که آنها در سلیکون ولی بیش از مسایل فنی بلد هستند مارکتینگ است . و می دانند یک برند را در کجا و چگونه استفاده کنند و شما می بینید که خیلی سرویس هایی هستند که ترافیک جدی ندارند اما سرمایه های خیلی بزرگی جذب می کنند به دلیل اینکه توانسته اند درست برنامه ریزی کند البته همراه با ارتباطات ، برنامه خوب و ایده خوب .

کاربران پایه سرویس های دیگر شما بیشتر با کلوب شکل گرفتند ؟

بله ، البته مهین بلاگ هم کاربران خود را داشت و الان فکر می کنم سایت ۶ – ۷ ایران است و این دو کاربران پایه سرویس های بعدی را ساختند .

ما می خواستیم آپارات را روی کلوب راه اندازی کنیم و سرویس ویدیو داخلی بدهیم ولی به این نتیجه رسیدیم که این زیر سیستم خودش می تواند یک سیستم جدا باشد و حقیقتا خیلی فکر نمی کردیم بگیرد و دلیل آن هم این بود که فکر میکردیم وقتی مردم از یوتیوب استفاده می کنند حتما دنبال محتوایی هستند که ما نمی توانیم آنها را ارائه کنیم و از طرف دیگر ریسک خیلی جدی بروی مسایل فنی بود و موضوع میزبانی میلیون ها ویدئو ، می دانستیم با هزاران ویدیو اصلا این سرویس سرویس نمی شود و وقتی هم به میلیون ها ویدیو فکر می کردیم تجربه آن را نداشتیم

انکودر اولیه آپارات اصلا چیز قابل قبولی نبود اما تا الان ما تا ۵ ورژن آنرا بروز کردیم و نسبتا چیز قابل قبولی است .

به همه این مسایل که فکر می کردیم اصلا نباید سراغ چنین سرویسی میرفتیم چون واقعا از کارهای گذشته ما خیلی خیلی بزرگتر بود ولی بالاخره خدا کمک کرد و توانستیم .

قبلا شناخت از مجموعه آپارت فکر می کردیم آپارات برای یک مجموعه خاصی با یک مجوز خاصی است است که توسط آدمهای خاصی اداره می شود اما وقتی شما را دیدیم فکر کردم شما چه ریسکی کردید ، آیا فکر نکردید فیلتر می شوید و سایت را خواهند بست ؟

سرویس های مختلف ما تغریبا ۱۰ بار فیلتر شده است و حدودا اوایل کار سرویس هایی که ما راه اندازی کرده بودیم جرم های کاملا نابخشودنی بود .

من به این تصور عمومی حق می دهم مانند وقتی که یک جوانی را در یک ماشین گران قیمت می بینیم سریع فکر میکنیم حتما یک جایی یک رانتی داشته اما واقعیت داستان این است که این موضوع وقتی می تواند اینگونه تحلیل بشود که مثلا برخی دوستان به من می گویند یوتیوب بسته است و شما باز هستید و من می گویم این اصلا آن نیست و ربطی به هم ندارد و این محتوی که اینجا می بینید هیچ ربطی به محتوایی که آنجا می بینید ندارد یعنی مسائلی از سیستم های خودکار و گزارش گیری و … رعایت شده که این محتوی آن نیست .

ما همین الان هم با برخی از سازمان های غیر خصوصی مشکل داریم .

آیا آپارات فیلتر شد ؟
بله ، و این خیلی طبیعی است

برخی فکر میکند شما حتما هدف شومی دارید که این کار را راه اندازی کرده اید و درک نمی کنند اما و وقتی سرویس جا می افتد و نتیجه کار را میبینند رویکرد آنها با شما خیلی متفاوت می شود .

به نظر شما اگر از فردا محدودیت های یوتیوب برداشته شود و فیلتر نباشد آیا آپارات مزیتی دارد که کسی به یوتیوب نرود ؟

این ریسک قابل تحلیل است و یک مقدار دور است اما ما همیشه به آن فکر میکنیم و به همین دلیل است که پروژه های جدید راه اندازی می کنیم .

در حال حاضر نزدیک به ۲٫۵ میلیون ویدیو بروی آپارات است و این مخزن بزرگی نیست ، چیزی که ما به دنبال آن هستیم و آنرا موفقیت می دانیم یک مخزن چند صد میلیونی است . وقتی مخزن بزرگ بشود و شما بتوانید سرویس ها را طرف محتوی های اصیل تر هدایت کنید و صرفا به تولید محتوی توسط کاربر فکر نکنید بازی کاملا عوض خواهد شد .
ما بنا داریم کانال هایی که محتوی مناسب تولید می کنند و نه پرترافیک لزوما از تبلیغات سهیم باشند و یا از در آمد کانال

مدل درآمد زایی آپارات و باقی پروژه ها به چه صورت است ؟ آیا غیر از تبلیغات چیز دیگری هم هست ؟

تا به حال خیر اما اخیرا ما کانال هایی راه اندازی کردیم که شما اشتراک آنها را می خرید و برای مثال محتوایی که نمی خواهید به صورت رایگان منتشر شود در این کانال ها قرار می دهید و با پرداخت حق اشتراک ماهانه به کل محتوی آن کانال دسترسی خواهید داشت و برای آنهایی هم که حالت سریالی ندارند مانند دوره کامل آموزش زبان ، ما بازاری برای آنها فراهم می کنیم که بتوانند محصول خود را به دست مخاطب برسانند .

فیلیمو با پرداخت هزینه اشتراک خواهد بود که البته در حال حاضر رایگان است چون می خواهیم مردم باور کنند که می شود آنلاین فیلم دید و الان هم آمار هم در حال حاضر همین را نشان می دهد ، هرچند محتوی هنوز به محتوی روز دنیا نزدیک نیست ولی داریم این کار را می کنیم .

فیلیمو چیست ؟

فیلیمو به زبان ساده همان ویدئو کلوب هایی است که قبلا بود فقط به صورت آنلاین ، یعنی جایی بود که شما می رفتید و فیلم کرایه می کردید ، هزاران فیلم بروی آن وجود دارد که شما یک هزینه اشتراک پرداخت می کنید و به کل فیلم های آن دسترسی دارید .

ما از نت فیلیکس و امثال آن الگو گرفته ایم و حق امتیاز تمام فیلم هایی که بروی آن موجود است برای صاحب امتیاز آنها محفوظ است .

در اینجا کسی فیلم نمی خرد ، مدلی که در دنیا رایج بوده و ما هم پیاده کرده ایم مدل تسهیم میزان ساعت تماشای فیلم ها است . یعنی ما اگر در اردیبهشت ۱۰ هزار اشتراک فروخته ایم و در این ماه ۳۰۰ هزار دقیقه ویدئو مشاهده شده ، مشخص است که سهم کدام فیلم از این مقدار نمایش چقدر است و به همین نسبت درآمدی که حاصل می شود تقسیم می شود و ما هم سهم کوچکی از این درآمد را خواهیم داشت .

سرمایه ایجاد این سرویس ها از کجا تامین شد ؟ آیا سرمایه گذاری خاصی در شرکت یا پروژه ای شده است ؟

نه به این معنی که در حال حاضر رایج شده است ، ما ابتدای کار نیاز به یک اتاق داشتیم و من ماشین پرایدم را فروختم و با برادرم با یک ماشین می رفتیم ، و تغریبا در ۷ -۸ ماه توانستیم مقدار کمی تبلیغات جذب کنیم که البته کافی نبود . برای پروژه های بعدی سرمایه گذاری داخلی انجام شد .

خیلی هم سرمایه گذار داشتن جیز خوبی نیست

آی تی سلام : در حال حاضر خیلی از استارت آپ ها وقتی شروع می کنند بلا فاصله و قتی محصول اولیه آنها آماده شد می روند برای مذاکره برای جذب سرمایه و خیلی ها هم از این می نالند که سرمایه گذار و یا بینش سرمایه گذاری نیست و یا کافی نیست و به این دلیل نمی توانند ادامه بدهند ، شما چقدر این حرف را قبول دارید ؟

تا به زیر گلو نرسیده این کار را نکنید ،

این سیستم هنوز آنقدر بالغ نشده است

تا جایی که میتوانند خودشان کار کنند و ادامه بدهند و تا زمانی که می توانند سختی بکشند و حتی اگر چیزی دارند بفروشند و کارشان را ببرند جلو و اگر نشد ، اگر هم خواستند سرمایه جذب کنند حتما سرمایه گذاران مختلف و فکر های مختلف را ببنند و مذاکره کنند و حتما کمی با روحیات غیر کاری آنها آشنا شوند و گپ بزنند به یکی دو جلسه اکتفا نکنند ، به نظر من احساسات در استارتاپ خیلی درگیر است و باید به آن بها بدهند و صرفا اینکه کسی پول ولی من از او خوشم نمی آید حتما هفته دوم یا سوم اشتیاق به کل پروژه را از دست خواهد داد چون احساسات اول کار خیلی درگیر است و هر شب خواب یوزر و … میبیند حتما روی احساساتشان حساب کنند و آنرا کنار نگذارند و اگر خوشتان نمی آید با آن کار نکنید به همین راحتی ،

ما اصلا با کسانی که از آنها خوشمان نمی آید اصلا کار نمی کنیم .

کسی پیش من آمده بود و که سرویسی داشت که کلا ۷۰۰ کاربر داشت که در ازای ۱۵ درصد آن ۴۰۰ میلیون تومان توقع داشت ، اصلا خیلی فضای عجیبی شده است و سرمایه گذاری می کند اینطور نگاه نمی کند .

از شکست ها صحبت کنید ، کجا فهمیدید که دیگر نباید ادامه بدهید ؟

این موضوع را خیلی قطعی شما متوجه نمی شوید که چه زمانی دیگر نباید یک پروژه را ادامه بدهید .

 کاپر مارکت

ما سرویسی داشتیم به نام کاپر مارکت ، که سوپر مارکت آنلاین بود و با سوپر مارکت ها قرارداد می بستیم و انبار مال آنها بود و یک مرکز تماس داشتیم که تماس گرفته می شد و از روی انبار های منطقه جستجو می شد و سفارش به آنجا می رفت ، خودمان پیک داشتیم و یونیفرم داشتیم .

خودم هم دو مرتبه برای تحویل جنس رفتم که ۶۵ تومان هم انعام گرفتم و کلی استاندارد پیاده کرده بودیم و سعی کرده بودیم تمام باگ های اینگونه سیستم ها را برطرف کرده باشیم و فکر کنم ۴ ماه شبانه روز کار کردیم و سفارش را تا ۱۰ شب بروی جی پی اس دنبال می کردیم .

همه اینها در عرض دو ساعت که اعداد و ارقام را بروی صفحه آوردیم که اندازه بازار و آمار چیست به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم آنرا ادامه دهیم و پروژه را تعطیل کردیم و حدودا ۷ روز بعد آپارات را شروع کردیم و الان خیلی هم خوشحالیم که آن پروژه را تعطیل کردیم .

یک تب استارت آپی راه افتاده که برخی فعالیت ها هم ممکن است به آن دامن زده باشد مانند استارت آپ گرایند ، حواسمان باشد که کسی را گمراه نکنیم ، مطمئن باشیم اگر دانشجویی ترک تحصیل کند مانند محمد جواد شکوری و … حواسمان باشد که پیش نیاز هایش چیست . توصیه شما چیست ؟

استارت آپ که چیزی بدی نیست ، استارت آپ خوب چیز خوبی است اما به موقع ،

اینکه من از دانشگاه بیایم بیرون و هیچ تجربه کار تیمی نداشته باشم و ندانم که اگر این هم تیمی من امروز حال خوبی ندارد روی کد تاثیر میگذارد و باید کار را رها کنیم و برویم کافه حرف بزنیم ، یا چیز هایی از این دست اینها از تجربه کار تیمی به دست می آید و حتما احتیاج دارد فرد مدتی در جایی تجربه کسب کند و نمی شود از دانشگاه مستقیم استارت آپ شروع کرد هرچند ممکن است شانس وجود داشته باشد اما نمی شود روی آن حساب کرد و اصولی نیست.

برخی یک مدل Canvas درست می کنند و می گویند حتما پروژه ما می گیرد اما هنوز بلد نیستند در تیم با هم درست برخورد کنند و فکر میکنند اگر بیزنس مدل درست باشد همه چیز تمام است و یا ایده خوب باشد حتما موفق می شوند ، من همیشه روی کار تیمی تاکید دارم . البته این اصول و Canvas و … خوب است اما اینگونه نیست که اگر اصولی بین آنها نباشد حتما کارشان به نتیجه نمی رسد.

خانواده و پدر شما چه کار می کردند ؟ آیا آنها ریسک کار کردن برای خود را به شما منتقل کردند ؟

من زمانی که درس را رها کردم پدرم واکنش منفی نداشت و معتقد بود باید کاری را که دوست دارم انجام بدهم . جالب اینجا است که من اصلا به پایین تر از دکترا فکر نمی کردم .

فرد نباید زمانی که درس می خواند کار بکند چون می بیند این طرف به نتیجه می رسد و آن طرف۸ سال دیگر باید ببینی چه می شود .

در خصوص خانواده پدر من هم کاری را خودشان راه اندازی کردند و پای کار ایستادند و آرام آرام کارشان توسعه پیدا کرد و این روحیه که باید پای کار بایستم را پدرم به من منتقل کرده است .

آیا شما پروژه ها را پیاده کردید و بعد رفتید سراغ مجوز ها و … یا قبل از شروع ؟

برای خیلی از این نوع سرویس ها مجوز و مرجع قانونی مشخص و شفافی وجود ندارد ، و همان سایت ساماندهی کافی است .

مگر شما چه کاری می خواهید بکنید ، فقط همان ساماندهی کافی است شما کارتان را شروع کنید و کم کم که جلو رفت می روید سراغ این نوع کارها

 بزرگترین چالش در راه اندازی آپارت چه بود ؟

چالش اولی شبی بود که محاسبه می کردم که اگر به یک نقطه ای برسیم به چه میزان حجم نگه داری داده و پهنای باند نیاز داریم ، پهنای باند آن زمان پولی بود حالا را نبینید که تقدیر میکنند که شده ۱۴ گیگابیت .

دیگری در مورد محتوی بود و فکر میکردم این محتوی که می آید مردم نمی آیند ببینند و می روند روی یوتیوب چیزهایی می بینند که ما نمی توانیم ارائه کنیم و کسی نمی آید آپارت را ببیند .

 آیا برای راه اندازی مکتب خاصی را الگو قرار دادید و یا بر مبنای تجربه کار کردید ؟

نه تا به حال یک بار هم از این چیزها نکشیده اما ، اینها همه مدل است و خوب است اما شما نباید فکر کنید حالا این مدل را کشیدید پس حتما موفق می شوید . یک بینش کلی بروی بیزنس وجود دارد و نباید اشتباه شود که این موراد اینقدر کمک میکند .

 شما درآمدتان فقط از تبلیغات بوده و یا ترافیک هم تا به حال فروخته اید ؟

نه ، ترافیک را نمی خرند و سرویس دهنده ها طوری با هم کار میکنند که هیچ کس این کار را نکند و هیچ کس تا به حال بابت ترافیک پولی نگرفته است ، اما تجهیزات چرا

من چاره ای جز خدمات به داخل ندارم پس آنها پیش خودشان ظاهرا دلیلی ندارند به ما پول بدهند چون ما مجبوریم در این شبکه سرویس بدهیم .

نام شرکت صبا ایده است اما من هیچ ایده جدیدی ندیده ام ؟

ما دنبال بیزنسی هستیم و می رویم کاری را میکنیم که موفق شده است امتحان می کنیم ، در کل دنیا و اروپا هم همه همین کار را می کنند و می روند یک ایده موفق را بومی می کنند مانند دیلی موشن در فرانسه و … همین که دور هم بتوانید کاری بکنید که به نتیجه برسد کافی است .

شرکت ما شاید ۵ سال بعد این جرات و ریسک را داشته باشد که بگوید من کار جدیدی را پیاده می کنم که در دنیا انجام نشده و اگر هم نشد ، نشد یعنی از لحاظ مالی اینقدر قوی شده باشد ، آنطرف هم از لحاظ مالی خیلی قوی شده اند ، شما در جریان پروژه می توانید خلاقیت داشته باشید هم اینکه مشکل تیم را با خلاقیت رفع کنید و …

شما به اینکه به بورس بروید فکر کرده اید ؟

نه روی بورس خیلی فکر نکردیم ، اما به یک سرمایه گذاری با یک تجربه جدی فکر کردیم نه اینکه به پول احتیاج داشته باشیم معتقدم ما هنوز یک سری چیزهای خیلی مهم را در مورد این بازار نمی دانیم که آنها می دانند . التبه برای سرمایه گذاری منتظر نیستیم و کلی ایده دیگر داریم که می خواهیم رویشان کار کنیم .

 اگر ۱۰ – ۱۲ سال برگردید عقب چه کاری میکنید که تا امروز نکردید ؟

به مارکتینگ و برندینگ بیشتر اهمیت میدهم

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 399 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:03

از مزایای این سبک درآمد اینترنتی می‌توان به: دسترسی به کانال‌های متعدد درآمدی، عدم نیاز به تأمین و لجستیک کالا، نرخ رشد مناسب ، قابل راه‌اندازی با سرمایه متوسط به بالا، خطرپذیری پائین، تنوع خدمات قابل ارائه با پتانسیل بالا و..

در ایران آمار دقیق درآمد برندها در حوزه‌های مختلف منتشر نمی‌شود چون به نوعی خط قرمز و حریم خصوصی آن‌ها تلقی می‌گردد! فقط  در یک نمونه محمدی مدیر دیجی کالا در یک رویداد رسمی خبر از فروش روزانه ۲۰۰۰ قلم کالا به ارزش متوسط هر قلم ۶۰۰ هزار تومان از این سایت داد. با یک حساب سر انگشتی به رقم گردش مالی یک میلیارد و دویست میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت این فروشگاه اینترنتی می‌رسیم. همین انگیزه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی کافی است. با این حال بر اساس ترکیب شاخص‌هایی مانند تعداد مخاطب، آمار بازید، محبوبیت برند و ارزش کلی خدمات، سعی می‌کنیم به یک جمع‌بندی کلی در مورد پردرآمدترین سایت‌ها و گروه‌های کسب‌وکار در  اینترنت ایران بپردازیم.

مشاغل خانگی کسب درآمد از سایت کسب درآمد از اینترنت درآمد دیجی کالا پر درآمدترین مشاغل ایده های کسب درآمد آموزش میلیونر شدن آموزش کسب درآمد آموزش پولدار شدن

گروه اول: سایت‌های خبری و اطلاع رسانی

سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی در زمره پرمخاطب‌ترین سایت‌های فارسی به شمار می‌آیند. تغییر ذائقه کاربران به دریافت اخبار در لحظه، از رسانه‌های کوچکتر نسبت به رسانه‌های بزرگ مثل رادیو، تلوزیون و روزنامه، قابلیت جستجو و مراجعه سریع به خبرهای تخصصی در وب و.. را می‌توان اصلی‌ترین دلیل این امر برشمرد. بنابراین به خوبی می‌توان تشخیص داد که این بخش پرطرفدار یکی از پردرآمدترین شاخه‌های کسب‌وکارهای فارسی است. نسبت درآمد این سایت‌ها را باید به میزان هزینه‌کرد وسرمایه‌گذاری آن‌ها برآورد کرد.

نمونه سایت‌های پردرآمد و پرطرفدار خبری فارسی می‌توان به سایت‌های تابناک، ورزش سه، عصرایران، آفتاب، خبرآنلاین و مشرق‌نیوز اشاره کرد. مدل درآمدی سایت‌های خبری اکثرا از طریق تبلیغات است که شامل نمایش بنر و آگهی، لینک و درج رپرتاژ می‌شود. از مزایای راه‌اندازی یک سایت خبری می‌توان به هزینه بسیار پائین طراحی و پیاده‌سازی، سرمایه‌گذاری نسبتا کم، عدم نیاز به تأمین کالا و تجهیزات، سرعت بالای فعال‌سازی و عدم نیاز به تخصص‌های پیچیده در شروع کار اشاره کرد.

همچنین از معایب این سبک می‌توان به این موارد اشاره کرد: وجود رقبای بزرگ در حیطه خبر، عدم گرایش مخاطبان به سایت‌های نوظهور در شروع کار، کمبود نیروی انسانی خصوصا نویسنده و ژورنالیست حرفه‌ای، زمان‌ طولانی مورد نیاز تا پایداری مالی و عدم تنوع در مدل‌های درآمدی. پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل به شروع فعالیت در این زمینه دارید به سراغ بخش‌های تخصصی و پرمخاطب بروید و همچنین برنامه ریزی بلندمدت برای این فعالیت داشته باشید.

گروه دوم: سایت‌های نیازمندی، آگهی‌آنلاین و تبلیغات

تبلیغات از جمله مشاغلی است که گردش مالی و نرخ رشد بسیار بالایی دارد و صاحبان رسانه‌های تبلیغاتی‌ بیشترین درآمد این صنعت را به خودشان اختصاص می‌دهند. کافیست در اینترنت صاحب یک رسانه یا ابزار قدرتمند تبلیغاتی باشید تا به درآمد اینترنتی خوبی دست پیدا کنید. سایت‌های درج نیازمندی‌، آگهی آنلاین و سامانه‌های خدمات تبلیغات در سبک‌های مختلف دومین گروه سایت‌های پردرآمد فارسی به شمار می‌آیند. از جمله سایت‌ها و سامانه‌های پردرآمد این گروه می‌توان به سایت‌های درج آگهی عمومی و تخصصی مثل شیپور، دیوار، ایستگاه، ایسام، صباویژن اشاره کرد.

از مزایای این سبک درآمد اینترنتی می‌توان به: دسترسی به کانال‌های متعدد درآمدی، عدم نیاز به تأمین و لجستیک کالا، نرخ رشد مناسب ، قابل راه‌اندازی با سرمایه متوسط به بالا، خطرپذیری پائین، تنوع خدمات قابل ارائه با پتانسیل بالا و.. دانست. از معایت این سبک نیز به: نیاز به دانش فنی، تخصصی و اجرایی بالا، فضای کسب‌وکار بیش از حد رقابتی، نوسان درآمد و فعالیت رقبای سرسخت اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود برای ورود به این عرصه یک ایده ناب و خلاقانه را تحلیل و پیاده‌سازی کنید. گاهی پتانسیل پائین بازار برای خدمات تکراری موجب پس‌زدگی کسب‌‌وکار تازه‌وارد می‌شود.

گروه‌ سوم: ارائه خدمات بین‌ کسب‌وکارها یا تجارت B2B

در این گروه از خدمات، سایت‌های پرمخاطب و پرطرفداری وجود دارد که تسهیل‌کننده خدمات و تجارت بین دو بخش از بازار هستند مثلا سایت های تخفیف گروهی و یا بازارهای اینترنتی که واسط تجاری بین دوبخش محسوب شده و خودشان از موفقیت مالی بالایی برخوردار هستند. برخی از سایت‌های کلیکی و حتی تبلیغاتی نیز می‌تواند در این گروه قرار داشته باشد. از جمله سایت‌های موفق و پردرآمد این گروه می‌توان به: تخفیفان، نت‌برگ، کافه‌بازار، ای‌نت‌ورک و موزاندو اشاره کرد.

پتانسیل رشد بالا، دسترسی به مخاطب زیاد، عدم نیاز به تأمین کالا و لجستیک، قابلیت تعمیم به کسب‌وکارهای متعدد و امکان ایجاد چندجریان‌های درآمدی همزمان از مزایای این بخش سبک از کسب‌وکار است. از معایب آن نیاز به نیروی انسانی و تیم حرفه‌ای در شروع کار، زمان‌بر بودن فرایند رشد و پایداری، سختی و پیچیدگی فرایند بازارابی آن است. ایجاد یک کسب و کار صرفا با بدست آوردن سهمی از این بازر کمی کار را سخت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم یک ایده جدید یا یک نیاز پاسخ داده نشده را دراین بخش شناسایی و اجرا کنید.

گروه چهارم: خرده فروشی‌ و فروشگاه‌های اینترنتی

دیجی‌کالا، البسکو، بامیلو، زنبیل و.. برندهای شناخته شده خرده‌فروشی و فروش اینترنتی ایرانی هستند. دوسال پیش بود که مدیر دیجی‌کالا در یک رویداد رسمی خبر از فروش روزانه ۲۰۰۰ قلم کالا به ارزش متوسط هر قلم ۶۰۰ هزار تومان از این سایت داد. تقریبا شاخص‌های این سبک برای همه شناخته شده است حتی برای کسانی که تخصص حرفه‌ای وب ندارند. کافیست بتوانید کالا یا خدماتی را با قیمت و پشتبانی مناسب به فروش برسانید.

از مزایای این سبک امکان بدست آورد سهمی از بازار هر چند کوچک در ابتدای کار، هزینه پائین فنی و اجرایی وب، امکان فعالیت با شرکای تجاری و تأمین کنندگان، پتانسیل و نرخ رشد بسیار بالا است و از معایب آن نیاز به سرمایه و نقدینگی قابل توجه در شروع کار، رقابت شدید در برخی از بخش‌های بازار خردفروشی و خطرپذیری مالی بالا اشاره کرد. در صورتی که ایده خوبی در این زمینه دارید اما نقدینگی کافی برای تأمین کالا در اختیار ندارید می‌توانید با تأمین کنندگان همان کالا در بازار واقعی مذاکره کرده و کار خود را شروع کنید.

گروه پنجم: شبکه‌های اجتماعی، ارتباطی و سامانه‌های وبلاگ‌

اگرچه بیشتر شبکه‌های اجتماعی شناخته شده خارجی هستند، با این حال موفقیت برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل آپارات، کلوب و فیس‌نما را نمی‌توان نادیده گرفت. در این میان استقبال کاربران از سامانه‌های ارائه وبلاگ مثل بلاگفا، پرشین‌بلاگ و میهن‌بلاگ دلیل خوبی برای ورود به این بخش است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این بخش‌ها همچنان از پرمخاطب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های کسب‌وکار فارسی به شمار می‌آید.

نرخ رشد سریع و درآمد بالا مهمترین ویژگی این سایت‌هاست. ورود به این گروه از کسب و کار نیاز به دانش فنی و تجربه بالایی در حوزه وب دارد، صرف توانایی در ایجاد سایت نمی‌تواند دلیل بر موفقیت یک کسب‌وکار پایدار در این بخش شود. علاوه بر آن زمان بازدهی و پایداری این سایت‌ها کوتاه نیست چرا که دوران انفجار و هجوم کاربران به سایت‌های وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی گذشته است.

گروه ششم: سایت‌های دانلود و خدمات آنلاین

دوران خرید نرم‌افزار از طریق دیسک تقریبا تمام شده است، فرقی نمی‌کند که برنامه اصلی یا قفل شکسته باشد. دسترسی افراد به اینترنت پر سرعت و مقرون به صرفه بودن دانلود نسبت به خرید حضوری، این سایت‌ها را به محبوب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های کسب و کار وب فارسی تبدیل کرده است. از نمونه‌های موفق آن می‌توان به: پی‌سی ورد، سافت۹۸، پی‌سی دانلود، میهن دانلود و وطن‌دانلود اشاره کرد.

این سایت‌ها علاوه بر فروش مستقیم از طریق تبلیغات و حتی مشارکت هم درآمد دارند و با توجه به هزینه کم مورد نیاز برای شروع، سادگی و سهولت راه‌اندازی، عدم نیاز به تأمین کالا، خطرپذیری پایین و امکان تعریف جریان‌های درآمدی متعدد در دسته کسب‌وکارهای اینترنتی پر سود به حساب می‌آیند. از معایب این سایت‌ها هم بازار پر رقابت آن است که در صورت ورود به آن نیاز به ایده خلاقانه و اجرای حرفه‌ای است.

گروه هفتم: سایت‌های زرد!

اگر کمی وب‌گردی کرده باشید سایت‌‌های زیادی را می‌‌بینید که محتوایی دقیقا مطابق با نشریات زرد دارند، اخبار و تصاویر پرحاشیه و قاعدتا کم ارزش. جالب اینجاست که همین سایت‌ها درآمدهای کلانی دارند که بیشتر از طریق فروش خرده محصولات و تبلیغات تأمین می‌شود تبلیغاتی که بیشتر آزاردهنده و اسپم است. این سایت‌ها نیاز به نمونه یا معرفی بیشتر ندارند. مخاطبان این سایت‌ها عمدتا کسانی هستند که تا دیروز نشریات زرد را می‌خریدند یا بی‌هدف و فقط برای تفریح و وقت‌گذرانی وب‌‌گردی می‌کنند.

سایت‌های زیاد دیگری هم وجود دارند که ممکن است در دسته‌بندی بالا قرار نگرفته باشند، هدف بیشتر معرفی بسترهای پرمخاطب فعلی است تا بتوانید شناخت جامع‌ترین از فضای کسب‌وکار آنلاین داشته باشید.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 393 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:03

اخیرا تصویری از مراسم عروسی صادق آهنگران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

بیوگرافی صادق آهنگران بیوگرافی حسین پناهی

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 398 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:03

محمدجواد شکوری مقدم که با سایت های خود توانسته ۷۰% اینترنت ملی زا از آن خود کند !

آپارات، میهن‌بلاگ و شبکه اجتماعی کلوپ هر کدام به تنهایی چندین میلیون کاربر در ایران دارد. سایت‌های که حتی یکی از آن‌ها برای قرار دادن بنیانگذار آن در لیست کارآفرینان موفق وب فارسی کافی‌ است. محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار گروه صبا ایده می‌باشد. شکوری مقدم متولد ۱۳۶۱ است و فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات از سال ۱۳۸۱ پس از انصراف از ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد. او هم اکنون به عنوان مدیرعامل صبا ایده، به‌همراه تیمش در حال اداره کردن وب سایت‌های پرمخاطب و موفقی به نام های آپارات ، میهن‌بلاگ ، کلوب ، لنزور و فیلیمو هستند.

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

از نظر بسیاری از منتقدان و کاربران مهم‌ترین ایده‌های گروه صبا ایده برگرفته از سایت‌های و شبکه‌های مطرح دنیا مانند یوتیوب و اورکات است. البته شکوری مقدم هیچ‌گاه این امر را منکر نشده و در بسیاری از مصاحبه‌ها مسدود بودن یوتیوب در ایران را یک فرصت برای توسعه آپارات قلمداد کرده است. در حال حاضر در آپارات روزانه نزدیک به ۵ هزار ویدئو آپلود می شود و نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر در ماه دارد. مجله اقتصادی اکونومیست ارزش این شرکت را بیش از ۳۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

شکوری مقدم همانند بسیار از کارآفرینان اینترنتی بزرگ دنیا تحصیلات دانشگاهی را نیمه کاره رها کرد، قبل از آن در طول دوران دانشجوی به برنامه‌نویسی به عنوان یک فعالیت جانبی کنار تحصیل می‌پرداخته است. از زندگی شخصی شکوری مقدم اطلاعات زیادی منتشر نشده است چرا که تمام مصاحبه‌های وی پیرامون راه‌‌اندازی سایت‌های ذکر شده است.

شکوری مقدم شبکه اجتماعی کلوپ را با الهام از اورکات در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد. در آن زمان با توجه به رواج تازه وبلاگ نویسی و فعالیت وبلاگ‌‌های فارسی کلوپ با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شد. سه سال بعد یعنی در سال ۸۶ سامانه پرشین بلاگ را از دو نفر که قبلا آن را ایجاد کرده بودند خریداری کرده و آن را توسعه دادند. در سال ۸۹ بود که به درخواست کاربران تصمیم‌ گرفتند که پشتیبانی و پخش ویدئو را به کلوپ اضافه کنند اما در آن زمان امکان تعامل و همکاری با هیچ سامانه دیگری امکان نداشت یا اصلا سامانه موفق و جامعی که خدمات اشتراک‌گذاری ویدئو فارسی ارائه کند وجود نداشت به همین دلیل ایده اولیه راه اندازی آپارات شکل گرفت. آپارات هم اکنون روزانه بیش از ۴ میلیون نمایش ویدئو و ۲۵۰ میلیون صفحه بازدید روزانه دارد.

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

صبا ایده شرکتی است که علاوه بر میهن بلاگ و کلوب حالا آپارات و لنزور را هم به عنوان استارت آپ های موفق ایرانی در کارنامه کاری خود ثبت کرده و محمد جواد شکوری مقدم یکی از بنیانگذاران آن این بار میهمان هشتمین استارت آپ گرایند تهران بود . استارت آپ گرایند رویدادی است که از ابتدا فرم و محتوای خوبی داشت و آن را بیشتر مدیون میلاد صابری بنیان گذارش در ایران است .

محمدجواد شکوری مقدم متولد ۱۳۶۱ و دانشجوی انصرافی برق قدرت دانشگاه امیر کبیر و دارای دو فرزند است ، با فروختن پراید خود همراه با برادرش حدود ۱۱ سال پیش کلوب را شروع کرد و تا امروز با تیمی که به ۶۴ نفر تبدیل شده سرویس های میهن بلاگ ، آپارات ، لنزور و فیلیمو را راه اندازی کرده است .

داستان شما از کجا شروع شد ؟

حدود ۱۱ سال پیش من در شرکتی برنامه نویسی میکردم و به این نتیجه رسیدیم که فضای آنلاین فضای قدرتمندی است که بتوانیم ایده ها را به ثمر برسانیم و ۳ -۴ تا ایده را شروع کردیم که همه محکم به دیوار خوردند و یادگرفتیم باید اول تیم سازی کنیم .

کلوب ، اورکات فارسی

آن زمان مصادف بود با کارکردن اورکات در ایران ، آن موقع روی اینترنت سرویس های فارسی پیچیده ای وجود نداشت فکر میکنم سال ۸۴ که پرشین بلاگ بود و یکی دو سرویس وبلاگ دیگر ، ما تلاش کردیم چیزی شبیه به اورکات در ایران راه بیاندازیم و کلوب را شروع کردیم ، ایتدا سعی کردیم تبلیغات بفروشیم اما موفق نشدیم و فهمیدیم که زنجیره سرویس ها و خدمات ما کم است .

اولین دفتر

آن زمان در شرکت ایران سیستم که یک قرابت فامیلی هم با آنها داریم کار را شروع کردیم . البته من از ۱۶ سالگی برنامه نویس آن شرکت بودم .

مهین بلاگ

دو نفر از دوستانم که میهن بلاگ را داشتند و اختلافاتی هم بین آنها پیش آمده بود پیشنهاد سرمایه گذاری روی میهن بلاگ را کردند که این اتفاق هم اقتاد و حدودا سه سال بعد از کلوب ما میهن بلاگ را به مجموعه اضافه کردیم ، سه سال بعد هم آپارات و سه سال بعد لنزور ، فیلیمو را فکر کنم یک سال پس از لنزور شروع کردیم البته پروژه های ناموفقی هم در این میان داشتیم .

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

بانی همه این پروژه ها شما بودید ؟

خیر ، ما یک تیم هستیم و من به نمایندگی از آنها اینجا هستم و از ابتدا ما بروی تیم تاکید ویژه ای داشتیم و خیلی برای این موضوع وقت گذاشتیم و سرمایه گذاری کردیم .

کلا این محصولاتی که شما میبینید خیلی از نظر ما محصول این ۱۲ سال فعالیت ما نیست محصول ما تیمی است که میتواند محصولات جدید را تولید کند .

فکر میکنید اگر محمد جواد شکوری را از صبا ایده بیرون بیاوریم ، خروجی آن تیم همین است ؟

بله

این یک شرایط آرمانی است که سعی میکنید به آن برسید یا الان وجود دارد ؟
نه من فکر میکنم این الان وجود دارد

دلایل موفقیتتان را چه می دانید ؟
تیم و شاید انتخاب درست ، خلا بزرگی که در نبود سرویس ویدئو وجود داشت و اگر بخواهیم منصف باشیم عامل فیلتر بودن یوتوب هم موثر بود .

از میان این پروژه ها موفق ترین آنها کدام است ؟

آپارات ، هر چند ما دوست داریم پروژه جدیدتر موفق تر باشد و الان روی فیلیمو بیشتر تمرکز داریم .

می توانیم بگویم فیلیمو از آپارات موفق تر خواهد بود ؟

باید ببینیم انتخاب ما چقدر نسبت به شرایط درست بوده ، صرف ایده منظور نیست بلکه اینکه ایده چه زمانی وارد چرخه اکوسیستم می شود مهم است .

چرا هر سه سال یک پروژه جدید شروع کردید ؟ چرا فقط بروی آپارات کار نکردید ؟

دلیل بی قراری تیم بود ، ما همیشه به فکر تکامل هستیم و من همیشه یک مثال میزنم که برادران رایت وقتی سوار هواپیما می شدند عینکشان را باد می برد اما الان شما سوار هواپیما می شوید و قهوه می خورید پس تکامل مهم است .

تیم ما خیلی عملیاتی است و ما هیچ وقت به پروژه ها به دید یک هنر نگاه نمی کنیمو به فکر تکامل آنها هستیم .

ما روی یک پروژه کار نمی کنیم که یکسال بعد آن را رونمایی کنیم ما کل آپارات را در ۴۵ روز تصمیم ، اسم ، دیزاین و اجرا کردیم .

کل آپارات را در ۴۵ روز از تصمیم تا دیزاین و … اجرا کردیم

به دلیل عملیاتی بودن تیم در کل این ۱۲ سال ما در توسعه بودیم و شما هر محصولی را که میبینید همیشه امکانات جدید تر به آن اضافه می شود .

باید با گرایش ها و ترند پیش رفت بالاخره الان وضعیتی که موبایل در اکوسیستم ایجاد کرده خیلی جدی است و ما نمی توانیم از آن صرف نظر کنیم و

به جز فیلیمو یک پروژه دیگر داریم که خواهد آمد

در فضای امروزی جذب نیروی مستعد آسان نیست و از آن سخت تر نگه داشتن نیرو است ، چطور افراد تیم صبا ایده را جمع کردید و برای نگه داشتن آنها جه کردید ؟

بله جذب نیرو خیلی سخت است .

شاید خیلی از توسعه دهنده هایی که اینجا هستند از تیم فنی ما بهتر باشند ، اما یکی از ویژگی هایی که تیم ما دارد این است که خیلی هماهنگ است ، شاید اعضا خیلی شاخص نباشند اما هماهنگی خیلی خوبی بین آنها وجود دارد و این ۱۲ سال ما بیشتر بروی این موضوع کار کردیم .

استخدام خیلی سخت است و معمولا در مصاحبه دوم که خودم حضور دارم بعضا تا سه ساعت صحبت می کنیم تا بفهمیم فرد به فرهنگ ما می خورد و هماهنگی را بهم نمی زند و می توانیم دوست خوبی برای بقیه باشد یا نه و بعد می رویم سراغ مسایل فنی و مالی و …

در ۱۲ سال گذشته ما در کل تیم جمعا ۱۰ جدایی بیشتر نداشتیم .

میهن بلاگ لنزور فیلیمو صبا ایده ثروت محمدجواد شکوری مقدم بیوگرافی محمدجواد شکوری مقدم آموزش پولدار شدن آپارات

آیا اعضای تیم بروی همه پروژه کار می کنند ؟

بیشتر مشترک هستند بین پروژه ها ، مثلا کسی که بروی آپارات کار میکند اگر اشکالی در فیلیمو هم باشد روی آن کار خواهد کرد و ما اینقدر جدا سازی نکردیم ، وقتی جدا سازی بشود مثلا یک پروژه گل میکند و همه دوست دارند آنجا کار کنند و آنهایی که آنجا کار نمی کنند می شوند دست دو و …

شما در جذب تعداد بالای یوزرها خیلی موفق بودید ، ۱۵۰ میلیون بار پخش ویدئو بروی یک در یک ماه و این یعنی روزی ۵ میلیون و حدود ۲۰۰ هزار پخش در ساعت و این آمار بالایی است ، می توانید بگویید چطور به این آمار رسیدید ؟

اوایل خیلی مسایل فنی برای ما مهم بود یعنی فکر میکردیم اگر یک سرویسی بسازیم که کد خوبی داشته باشد ، پایدار باشد و ایده خوبی داشته باشد حتما با مخاطب مواجه می شود ، اما شاید با مخاطب مواجه می شود ولی برند نمی شود و تاثیر گذار نمی شود و در میز مذاکره قدرت چانه زنی به شما نمی دهد .

همیشه فکر میکردم چرا فیسبوک مثلا در بازی فوتبال منچستر و آرسنال کنار زمین تبلیغات می کند ! و این چه کاری است ؟! در حالی که آن کاری که آنها می کردند را من متوجه نمی شدم ، این موضوع اصلا به ترافیک مربوط نیست و هیچ کس وقتی آن تبلیغ را می بیند نمی گوید بروم فیسبوکم را چک کنم ، آنها دنبال برند سازی بودند .

در این ۱۲ سال مسائل بازاریابی خیلی برای من بولد شد و فهمیدم که آن چیزی که آنها در سلیکون ولی بیش از مسایل فنی بلد هستند مارکتینگ است . و می دانند یک برند را در کجا و چگونه استفاده کنند و شما می بینید که خیلی سرویس هایی هستند که ترافیک جدی ندارند اما سرمایه های خیلی بزرگی جذب می کنند به دلیل اینکه توانسته اند درست برنامه ریزی کند البته همراه با ارتباطات ، برنامه خوب و ایده خوب .

کاربران پایه سرویس های دیگر شما بیشتر با کلوب شکل گرفتند ؟

بله ، البته مهین بلاگ هم کاربران خود را داشت و الان فکر می کنم سایت ۶ – ۷ ایران است و این دو کاربران پایه سرویس های بعدی را ساختند .

ما می خواستیم آپارات را روی کلوب راه اندازی کنیم و سرویس ویدیو داخلی بدهیم ولی به این نتیجه رسیدیم که این زیر سیستم خودش می تواند یک سیستم جدا باشد و حقیقتا خیلی فکر نمی کردیم بگیرد و دلیل آن هم این بود که فکر میکردیم وقتی مردم از یوتیوب استفاده می کنند حتما دنبال محتوایی هستند که ما نمی توانیم آنها را ارائه کنیم و از طرف دیگر ریسک خیلی جدی بروی مسایل فنی بود و موضوع میزبانی میلیون ها ویدئو ، می دانستیم با هزاران ویدیو اصلا این سرویس سرویس نمی شود و وقتی هم به میلیون ها ویدیو فکر می کردیم تجربه آن را نداشتیم

انکودر اولیه آپارات اصلا چیز قابل قبولی نبود اما تا الان ما تا ۵ ورژن آنرا بروز کردیم و نسبتا چیز قابل قبولی است .

به همه این مسایل که فکر می کردیم اصلا نباید سراغ چنین سرویسی میرفتیم چون واقعا از کارهای گذشته ما خیلی خیلی بزرگتر بود ولی بالاخره خدا کمک کرد و توانستیم .

قبلا شناخت از مجموعه آپارت فکر می کردیم آپارات برای یک مجموعه خاصی با یک مجوز خاصی است است که توسط آدمهای خاصی اداره می شود اما وقتی شما را دیدیم فکر کردم شما چه ریسکی کردید ، آیا فکر نکردید فیلتر می شوید و سایت را خواهند بست ؟

سرویس های مختلف ما تغریبا ۱۰ بار فیلتر شده است و حدودا اوایل کار سرویس هایی که ما راه اندازی کرده بودیم جرم های کاملا نابخشودنی بود .

من به این تصور عمومی حق می دهم مانند وقتی که یک جوانی را در یک ماشین گران قیمت می بینیم سریع فکر میکنیم حتما یک جایی یک رانتی داشته اما واقعیت داستان این است که این موضوع وقتی می تواند اینگونه تحلیل بشود که مثلا برخی دوستان به من می گویند یوتیوب بسته است و شما باز هستید و من می گویم این اصلا آن نیست و ربطی به هم ندارد و این محتوی که اینجا می بینید هیچ ربطی به محتوایی که آنجا می بینید ندارد یعنی مسائلی از سیستم های خودکار و گزارش گیری و … رعایت شده که این محتوی آن نیست .

ما همین الان هم با برخی از سازمان های غیر خصوصی مشکل داریم .

آیا آپارات فیلتر شد ؟
بله ، و این خیلی طبیعی است

برخی فکر میکند شما حتما هدف شومی دارید که این کار را راه اندازی کرده اید و درک نمی کنند اما و وقتی سرویس جا می افتد و نتیجه کار را میبینند رویکرد آنها با شما خیلی متفاوت می شود .

به نظر شما اگر از فردا محدودیت های یوتیوب برداشته شود و فیلتر نباشد آیا آپارات مزیتی دارد که کسی به یوتیوب نرود ؟

این ریسک قابل تحلیل است و یک مقدار دور است اما ما همیشه به آن فکر میکنیم و به همین دلیل است که پروژه های جدید راه اندازی می کنیم .

در حال حاضر نزدیک به ۲٫۵ میلیون ویدیو بروی آپارات است و این مخزن بزرگی نیست ، چیزی که ما به دنبال آن هستیم و آنرا موفقیت می دانیم یک مخزن چند صد میلیونی است . وقتی مخزن بزرگ بشود و شما بتوانید سرویس ها را طرف محتوی های اصیل تر هدایت کنید و صرفا به تولید محتوی توسط کاربر فکر نکنید بازی کاملا عوض خواهد شد .
ما بنا داریم کانال هایی که محتوی مناسب تولید می کنند و نه پرترافیک لزوما از تبلیغات سهیم باشند و یا از در آمد کانال

مدل درآمد زایی آپارات و باقی پروژه ها به چه صورت است ؟ آیا غیر از تبلیغات چیز دیگری هم هست ؟

تا به حال خیر اما اخیرا ما کانال هایی راه اندازی کردیم که شما اشتراک آنها را می خرید و برای مثال محتوایی که نمی خواهید به صورت رایگان منتشر شود در این کانال ها قرار می دهید و با پرداخت حق اشتراک ماهانه به کل محتوی آن کانال دسترسی خواهید داشت و برای آنهایی هم که حالت سریالی ندارند مانند دوره کامل آموزش زبان ، ما بازاری برای آنها فراهم می کنیم که بتوانند محصول خود را به دست مخاطب برسانند .

فیلیمو با پرداخت هزینه اشتراک خواهد بود که البته در حال حاضر رایگان است چون می خواهیم مردم باور کنند که می شود آنلاین فیلم دید و الان هم آمار هم در حال حاضر همین را نشان می دهد ، هرچند محتوی هنوز به محتوی روز دنیا نزدیک نیست ولی داریم این کار را می کنیم .

فیلیمو چیست ؟

فیلیمو به زبان ساده همان ویدئو کلوب هایی است که قبلا بود فقط به صورت آنلاین ، یعنی جایی بود که شما می رفتید و فیلم کرایه می کردید ، هزاران فیلم بروی آن وجود دارد که شما یک هزینه اشتراک پرداخت می کنید و به کل فیلم های آن دسترسی دارید .

ما از نت فیلیکس و امثال آن الگو گرفته ایم و حق امتیاز تمام فیلم هایی که بروی آن موجود است برای صاحب امتیاز آنها محفوظ است .

در اینجا کسی فیلم نمی خرد ، مدلی که در دنیا رایج بوده و ما هم پیاده کرده ایم مدل تسهیم میزان ساعت تماشای فیلم ها است . یعنی ما اگر در اردیبهشت ۱۰ هزار اشتراک فروخته ایم و در این ماه ۳۰۰ هزار دقیقه ویدئو مشاهده شده ، مشخص است که سهم کدام فیلم از این مقدار نمایش چقدر است و به همین نسبت درآمدی که حاصل می شود تقسیم می شود و ما هم سهم کوچکی از این درآمد را خواهیم داشت .

سرمایه ایجاد این سرویس ها از کجا تامین شد ؟ آیا سرمایه گذاری خاصی در شرکت یا پروژه ای شده است ؟

نه به این معنی که در حال حاضر رایج شده است ، ما ابتدای کار نیاز به یک اتاق داشتیم و من ماشین پرایدم را فروختم و با برادرم با یک ماشین می رفتیم ، و تغریبا در ۷ -۸ ماه توانستیم مقدار کمی تبلیغات جذب کنیم که البته کافی نبود . برای پروژه های بعدی سرمایه گذاری داخلی انجام شد .

خیلی هم سرمایه گذار داشتن جیز خوبی نیست

آی تی سلام : در حال حاضر خیلی از استارت آپ ها وقتی شروع می کنند بلا فاصله و قتی محصول اولیه آنها آماده شد می روند برای مذاکره برای جذب سرمایه و خیلی ها هم از این می نالند که سرمایه گذار و یا بینش سرمایه گذاری نیست و یا کافی نیست و به این دلیل نمی توانند ادامه بدهند ، شما چقدر این حرف را قبول دارید ؟

تا به زیر گلو نرسیده این کار را نکنید ،

این سیستم هنوز آنقدر بالغ نشده است

تا جایی که میتوانند خودشان کار کنند و ادامه بدهند و تا زمانی که می توانند سختی بکشند و حتی اگر چیزی دارند بفروشند و کارشان را ببرند جلو و اگر نشد ، اگر هم خواستند سرمایه جذب کنند حتما سرمایه گذاران مختلف و فکر های مختلف را ببنند و مذاکره کنند و حتما کمی با روحیات غیر کاری آنها آشنا شوند و گپ بزنند به یکی دو جلسه اکتفا نکنند ، به نظر من احساسات در استارتاپ خیلی درگیر است و باید به آن بها بدهند و صرفا اینکه کسی پول ولی من از او خوشم نمی آید حتما هفته دوم یا سوم اشتیاق به کل پروژه را از دست خواهد داد چون احساسات اول کار خیلی درگیر است و هر شب خواب یوزر و … میبیند حتما روی احساساتشان حساب کنند و آنرا کنار نگذارند و اگر خوشتان نمی آید با آن کار نکنید به همین راحتی ،

ما اصلا با کسانی که از آنها خوشمان نمی آید اصلا کار نمی کنیم .

کسی پیش من آمده بود و که سرویسی داشت که کلا ۷۰۰ کاربر داشت که در ازای ۱۵ درصد آن ۴۰۰ میلیون تومان توقع داشت ، اصلا خیلی فضای عجیبی شده است و سرمایه گذاری می کند اینطور نگاه نمی کند .

از شکست ها صحبت کنید ، کجا فهمیدید که دیگر نباید ادامه بدهید ؟

این موضوع را خیلی قطعی شما متوجه نمی شوید که چه زمانی دیگر نباید یک پروژه را ادامه بدهید .

 کاپر مارکت

ما سرویسی داشتیم به نام کاپر مارکت ، که سوپر مارکت آنلاین بود و با سوپر مارکت ها قرارداد می بستیم و انبار مال آنها بود و یک مرکز تماس داشتیم که تماس گرفته می شد و از روی انبار های منطقه جستجو می شد و سفارش به آنجا می رفت ، خودمان پیک داشتیم و یونیفرم داشتیم .

خودم هم دو مرتبه برای تحویل جنس رفتم که ۶۵ تومان هم انعام گرفتم و کلی استاندارد پیاده کرده بودیم و سعی کرده بودیم تمام باگ های اینگونه سیستم ها را برطرف کرده باشیم و فکر کنم ۴ ماه شبانه روز کار کردیم و سفارش را تا ۱۰ شب بروی جی پی اس دنبال می کردیم .

همه اینها در عرض دو ساعت که اعداد و ارقام را بروی صفحه آوردیم که اندازه بازار و آمار چیست به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم آنرا ادامه دهیم و پروژه را تعطیل کردیم و حدودا ۷ روز بعد آپارات را شروع کردیم و الان خیلی هم خوشحالیم که آن پروژه را تعطیل کردیم .

یک تب استارت آپی راه افتاده که برخی فعالیت ها هم ممکن است به آن دامن زده باشد مانند استارت آپ گرایند ، حواسمان باشد که کسی را گمراه نکنیم ، مطمئن باشیم اگر دانشجویی ترک تحصیل کند مانند محمد جواد شکوری و … حواسمان باشد که پیش نیاز هایش چیست . توصیه شما چیست ؟

استارت آپ که چیزی بدی نیست ، استارت آپ خوب چیز خوبی است اما به موقع ،

اینکه من از دانشگاه بیایم بیرون و هیچ تجربه کار تیمی نداشته باشم و ندانم که اگر این هم تیمی من امروز حال خوبی ندارد روی کد تاثیر میگذارد و باید کار را رها کنیم و برویم کافه حرف بزنیم ، یا چیز هایی از این دست اینها از تجربه کار تیمی به دست می آید و حتما احتیاج دارد فرد مدتی در جایی تجربه کسب کند و نمی شود از دانشگاه مستقیم استارت آپ شروع کرد هرچند ممکن است شانس وجود داشته باشد اما نمی شود روی آن حساب کرد و اصولی نیست.

برخی یک مدل Canvas درست می کنند و می گویند حتما پروژه ما می گیرد اما هنوز بلد نیستند در تیم با هم درست برخورد کنند و فکر میکنند اگر بیزنس مدل درست باشد همه چیز تمام است و یا ایده خوب باشد حتما موفق می شوند ، من همیشه روی کار تیمی تاکید دارم . البته این اصول و Canvas و … خوب است اما اینگونه نیست که اگر اصولی بین آنها نباشد حتما کارشان به نتیجه نمی رسد.

خانواده و پدر شما چه کار می کردند ؟ آیا آنها ریسک کار کردن برای خود را به شما منتقل کردند ؟

من زمانی که درس را رها کردم پدرم واکنش منفی نداشت و معتقد بود باید کاری را که دوست دارم انجام بدهم . جالب اینجا است که من اصلا به پایین تر از دکترا فکر نمی کردم .

فرد نباید زمانی که درس می خواند کار بکند چون می بیند این طرف به نتیجه می رسد و آن طرف۸ سال دیگر باید ببینی چه می شود .

در خصوص خانواده پدر من هم کاری را خودشان راه اندازی کردند و پای کار ایستادند و آرام آرام کارشان توسعه پیدا کرد و این روحیه که باید پای کار بایستم را پدرم به من منتقل کرده است .

آیا شما پروژه ها را پیاده کردید و بعد رفتید سراغ مجوز ها و … یا قبل از شروع ؟

برای خیلی از این نوع سرویس ها مجوز و مرجع قانونی مشخص و شفافی وجود ندارد ، و همان سایت ساماندهی کافی است .

مگر شما چه کاری می خواهید بکنید ، فقط همان ساماندهی کافی است شما کارتان را شروع کنید و کم کم که جلو رفت می روید سراغ این نوع کارها

 بزرگترین چالش در راه اندازی آپارت چه بود ؟

چالش اولی شبی بود که محاسبه می کردم که اگر به یک نقطه ای برسیم به چه میزان حجم نگه داری داده و پهنای باند نیاز داریم ، پهنای باند آن زمان پولی بود حالا را نبینید که تقدیر میکنند که شده ۱۴ گیگابیت .

دیگری در مورد محتوی بود و فکر میکردم این محتوی که می آید مردم نمی آیند ببینند و می روند روی یوتیوب چیزهایی می بینند که ما نمی توانیم ارائه کنیم و کسی نمی آید آپارت را ببیند .

 آیا برای راه اندازی مکتب خاصی را الگو قرار دادید و یا بر مبنای تجربه کار کردید ؟

نه تا به حال یک بار هم از این چیزها نکشیده اما ، اینها همه مدل است و خوب است اما شما نباید فکر کنید حالا این مدل را کشیدید پس حتما موفق می شوید . یک بینش کلی بروی بیزنس وجود دارد و نباید اشتباه شود که این موراد اینقدر کمک میکند .

 شما درآمدتان فقط از تبلیغات بوده و یا ترافیک هم تا به حال فروخته اید ؟

نه ، ترافیک را نمی خرند و سرویس دهنده ها طوری با هم کار میکنند که هیچ کس این کار را نکند و هیچ کس تا به حال بابت ترافیک پولی نگرفته است ، اما تجهیزات چرا

من چاره ای جز خدمات به داخل ندارم پس آنها پیش خودشان ظاهرا دلیلی ندارند به ما پول بدهند چون ما مجبوریم در این شبکه سرویس بدهیم .

نام شرکت صبا ایده است اما من هیچ ایده جدیدی ندیده ام ؟

ما دنبال بیزنسی هستیم و می رویم کاری را میکنیم که موفق شده است امتحان می کنیم ، در کل دنیا و اروپا هم همه همین کار را می کنند و می روند یک ایده موفق را بومی می کنند مانند دیلی موشن در فرانسه و … همین که دور هم بتوانید کاری بکنید که به نتیجه برسد کافی است .

شرکت ما شاید ۵ سال بعد این جرات و ریسک را داشته باشد که بگوید من کار جدیدی را پیاده می کنم که در دنیا انجام نشده و اگر هم نشد ، نشد یعنی از لحاظ مالی اینقدر قوی شده باشد ، آنطرف هم از لحاظ مالی خیلی قوی شده اند ، شما در جریان پروژه می توانید خلاقیت داشته باشید هم اینکه مشکل تیم را با خلاقیت رفع کنید و …

شما به اینکه به بورس بروید فکر کرده اید ؟

نه روی بورس خیلی فکر نکردیم ، اما به یک سرمایه گذاری با یک تجربه جدی فکر کردیم نه اینکه به پول احتیاج داشته باشیم معتقدم ما هنوز یک سری چیزهای خیلی مهم را در مورد این بازار نمی دانیم که آنها می دانند . التبه برای سرمایه گذاری منتظر نیستیم و کلی ایده دیگر داریم که می خواهیم رویشان کار کنیم .

 اگر ۱۰ – ۱۲ سال برگردید عقب چه کاری میکنید که تا امروز نکردید ؟

به مارکتینگ و برندینگ بیشتر اهمیت میدهم

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 371 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:26

از مزایای این سبک درآمد اینترنتی می‌توان به: دسترسی به کانال‌های متعدد درآمدی، عدم نیاز به تأمین و لجستیک کالا، نرخ رشد مناسب ، قابل راه‌اندازی با سرمایه متوسط به بالا، خطرپذیری پائین، تنوع خدمات قابل ارائه با پتانسیل بالا و..

در ایران آمار دقیق درآمد برندها در حوزه‌های مختلف منتشر نمی‌شود چون به نوعی خط قرمز و حریم خصوصی آن‌ها تلقی می‌گردد! فقط  در یک نمونه محمدی مدیر دیجی کالا در یک رویداد رسمی خبر از فروش روزانه ۲۰۰۰ قلم کالا به ارزش متوسط هر قلم ۶۰۰ هزار تومان از این سایت داد. با یک حساب سر انگشتی به رقم گردش مالی یک میلیارد و دویست میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت این فروشگاه اینترنتی می‌رسیم. همین انگیزه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی کافی است. با این حال بر اساس ترکیب شاخص‌هایی مانند تعداد مخاطب، آمار بازید، محبوبیت برند و ارزش کلی خدمات، سعی می‌کنیم به یک جمع‌بندی کلی در مورد پردرآمدترین سایت‌ها و گروه‌های کسب‌وکار در  اینترنت ایران بپردازیم.

مشاغل خانگی کسب درآمد از سایت کسب درآمد از اینترنت درآمد دیجی کالا پر درآمدترین مشاغل ایده های کسب درآمد آموزش میلیونر شدن آموزش کسب درآمد آموزش پولدار شدن

گروه اول: سایت‌های خبری و اطلاع رسانی

سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی در زمره پرمخاطب‌ترین سایت‌های فارسی به شمار می‌آیند. تغییر ذائقه کاربران به دریافت اخبار در لحظه، از رسانه‌های کوچکتر نسبت به رسانه‌های بزرگ مثل رادیو، تلوزیون و روزنامه، قابلیت جستجو و مراجعه سریع به خبرهای تخصصی در وب و.. را می‌توان اصلی‌ترین دلیل این امر برشمرد. بنابراین به خوبی می‌توان تشخیص داد که این بخش پرطرفدار یکی از پردرآمدترین شاخه‌های کسب‌وکارهای فارسی است. نسبت درآمد این سایت‌ها را باید به میزان هزینه‌کرد وسرمایه‌گذاری آن‌ها برآورد کرد.

نمونه سایت‌های پردرآمد و پرطرفدار خبری فارسی می‌توان به سایت‌های تابناک، ورزش سه، عصرایران، آفتاب، خبرآنلاین و مشرق‌نیوز اشاره کرد. مدل درآمدی سایت‌های خبری اکثرا از طریق تبلیغات است که شامل نمایش بنر و آگهی، لینک و درج رپرتاژ می‌شود. از مزایای راه‌اندازی یک سایت خبری می‌توان به هزینه بسیار پائین طراحی و پیاده‌سازی، سرمایه‌گذاری نسبتا کم، عدم نیاز به تأمین کالا و تجهیزات، سرعت بالای فعال‌سازی و عدم نیاز به تخصص‌های پیچیده در شروع کار اشاره کرد.

همچنین از معایب این سبک می‌توان به این موارد اشاره کرد: وجود رقبای بزرگ در حیطه خبر، عدم گرایش مخاطبان به سایت‌های نوظهور در شروع کار، کمبود نیروی انسانی خصوصا نویسنده و ژورنالیست حرفه‌ای، زمان‌ طولانی مورد نیاز تا پایداری مالی و عدم تنوع در مدل‌های درآمدی. پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل به شروع فعالیت در این زمینه دارید به سراغ بخش‌های تخصصی و پرمخاطب بروید و همچنین برنامه ریزی بلندمدت برای این فعالیت داشته باشید.

گروه دوم: سایت‌های نیازمندی، آگهی‌آنلاین و تبلیغات

تبلیغات از جمله مشاغلی است که گردش مالی و نرخ رشد بسیار بالایی دارد و صاحبان رسانه‌های تبلیغاتی‌ بیشترین درآمد این صنعت را به خودشان اختصاص می‌دهند. کافیست در اینترنت صاحب یک رسانه یا ابزار قدرتمند تبلیغاتی باشید تا به درآمد اینترنتی خوبی دست پیدا کنید. سایت‌های درج نیازمندی‌، آگهی آنلاین و سامانه‌های خدمات تبلیغات در سبک‌های مختلف دومین گروه سایت‌های پردرآمد فارسی به شمار می‌آیند. از جمله سایت‌ها و سامانه‌های پردرآمد این گروه می‌توان به سایت‌های درج آگهی عمومی و تخصصی مثل شیپور، دیوار، ایستگاه، ایسام، صباویژن اشاره کرد.

از مزایای این سبک درآمد اینترنتی می‌توان به: دسترسی به کانال‌های متعدد درآمدی، عدم نیاز به تأمین و لجستیک کالا، نرخ رشد مناسب ، قابل راه‌اندازی با سرمایه متوسط به بالا، خطرپذیری پائین، تنوع خدمات قابل ارائه با پتانسیل بالا و.. دانست. از معایت این سبک نیز به: نیاز به دانش فنی، تخصصی و اجرایی بالا، فضای کسب‌وکار بیش از حد رقابتی، نوسان درآمد و فعالیت رقبای سرسخت اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود برای ورود به این عرصه یک ایده ناب و خلاقانه را تحلیل و پیاده‌سازی کنید. گاهی پتانسیل پائین بازار برای خدمات تکراری موجب پس‌زدگی کسب‌‌وکار تازه‌وارد می‌شود.

گروه‌ سوم: ارائه خدمات بین‌ کسب‌وکارها یا تجارت B2B

در این گروه از خدمات، سایت‌های پرمخاطب و پرطرفداری وجود دارد که تسهیل‌کننده خدمات و تجارت بین دو بخش از بازار هستند مثلا سایت های تخفیف گروهی و یا بازارهای اینترنتی که واسط تجاری بین دوبخش محسوب شده و خودشان از موفقیت مالی بالایی برخوردار هستند. برخی از سایت‌های کلیکی و حتی تبلیغاتی نیز می‌تواند در این گروه قرار داشته باشد. از جمله سایت‌های موفق و پردرآمد این گروه می‌توان به: تخفیفان، نت‌برگ، کافه‌بازار، ای‌نت‌ورک و موزاندو اشاره کرد.

پتانسیل رشد بالا، دسترسی به مخاطب زیاد، عدم نیاز به تأمین کالا و لجستیک، قابلیت تعمیم به کسب‌وکارهای متعدد و امکان ایجاد چندجریان‌های درآمدی همزمان از مزایای این بخش سبک از کسب‌وکار است. از معایب آن نیاز به نیروی انسانی و تیم حرفه‌ای در شروع کار، زمان‌بر بودن فرایند رشد و پایداری، سختی و پیچیدگی فرایند بازارابی آن است. ایجاد یک کسب و کار صرفا با بدست آوردن سهمی از این بازر کمی کار را سخت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم یک ایده جدید یا یک نیاز پاسخ داده نشده را دراین بخش شناسایی و اجرا کنید.

گروه چهارم: خرده فروشی‌ و فروشگاه‌های اینترنتی

دیجی‌کالا، البسکو، بامیلو، زنبیل و.. برندهای شناخته شده خرده‌فروشی و فروش اینترنتی ایرانی هستند. دوسال پیش بود که مدیر دیجی‌کالا در یک رویداد رسمی خبر از فروش روزانه ۲۰۰۰ قلم کالا به ارزش متوسط هر قلم ۶۰۰ هزار تومان از این سایت داد. تقریبا شاخص‌های این سبک برای همه شناخته شده است حتی برای کسانی که تخصص حرفه‌ای وب ندارند. کافیست بتوانید کالا یا خدماتی را با قیمت و پشتبانی مناسب به فروش برسانید.

از مزایای این سبک امکان بدست آورد سهمی از بازار هر چند کوچک در ابتدای کار، هزینه پائین فنی و اجرایی وب، امکان فعالیت با شرکای تجاری و تأمین کنندگان، پتانسیل و نرخ رشد بسیار بالا است و از معایب آن نیاز به سرمایه و نقدینگی قابل توجه در شروع کار، رقابت شدید در برخی از بخش‌های بازار خردفروشی و خطرپذیری مالی بالا اشاره کرد. در صورتی که ایده خوبی در این زمینه دارید اما نقدینگی کافی برای تأمین کالا در اختیار ندارید می‌توانید با تأمین کنندگان همان کالا در بازار واقعی مذاکره کرده و کار خود را شروع کنید.

گروه پنجم: شبکه‌های اجتماعی، ارتباطی و سامانه‌های وبلاگ‌

اگرچه بیشتر شبکه‌های اجتماعی شناخته شده خارجی هستند، با این حال موفقیت برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل آپارات، کلوب و فیس‌نما را نمی‌توان نادیده گرفت. در این میان استقبال کاربران از سامانه‌های ارائه وبلاگ مثل بلاگفا، پرشین‌بلاگ و میهن‌بلاگ دلیل خوبی برای ورود به این بخش است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این بخش‌ها همچنان از پرمخاطب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های کسب‌وکار فارسی به شمار می‌آید.

نرخ رشد سریع و درآمد بالا مهمترین ویژگی این سایت‌هاست. ورود به این گروه از کسب و کار نیاز به دانش فنی و تجربه بالایی در حوزه وب دارد، صرف توانایی در ایجاد سایت نمی‌تواند دلیل بر موفقیت یک کسب‌وکار پایدار در این بخش شود. علاوه بر آن زمان بازدهی و پایداری این سایت‌ها کوتاه نیست چرا که دوران انفجار و هجوم کاربران به سایت‌های وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی گذشته است.

گروه ششم: سایت‌های دانلود و خدمات آنلاین

دوران خرید نرم‌افزار از طریق دیسک تقریبا تمام شده است، فرقی نمی‌کند که برنامه اصلی یا قفل شکسته باشد. دسترسی افراد به اینترنت پر سرعت و مقرون به صرفه بودن دانلود نسبت به خرید حضوری، این سایت‌ها را به محبوب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های کسب و کار وب فارسی تبدیل کرده است. از نمونه‌های موفق آن می‌توان به: پی‌سی ورد، سافت۹۸، پی‌سی دانلود، میهن دانلود و وطن‌دانلود اشاره کرد.

این سایت‌ها علاوه بر فروش مستقیم از طریق تبلیغات و حتی مشارکت هم درآمد دارند و با توجه به هزینه کم مورد نیاز برای شروع، سادگی و سهولت راه‌اندازی، عدم نیاز به تأمین کالا، خطرپذیری پایین و امکان تعریف جریان‌های درآمدی متعدد در دسته کسب‌وکارهای اینترنتی پر سود به حساب می‌آیند. از معایب این سایت‌ها هم بازار پر رقابت آن است که در صورت ورود به آن نیاز به ایده خلاقانه و اجرای حرفه‌ای است.

گروه هفتم: سایت‌های زرد!

اگر کمی وب‌گردی کرده باشید سایت‌‌های زیادی را می‌‌بینید که محتوایی دقیقا مطابق با نشریات زرد دارند، اخبار و تصاویر پرحاشیه و قاعدتا کم ارزش. جالب اینجاست که همین سایت‌ها درآمدهای کلانی دارند که بیشتر از طریق فروش خرده محصولات و تبلیغات تأمین می‌شود تبلیغاتی که بیشتر آزاردهنده و اسپم است. این سایت‌ها نیاز به نمونه یا معرفی بیشتر ندارند. مخاطبان این سایت‌ها عمدتا کسانی هستند که تا دیروز نشریات زرد را می‌خریدند یا بی‌هدف و فقط برای تفریح و وقت‌گذرانی وب‌‌گردی می‌کنند.

سایت‌های زیاد دیگری هم وجود دارند که ممکن است در دسته‌بندی بالا قرار نگرفته باشند، هدف بیشتر معرفی بسترهای پرمخاطب فعلی است تا بتوانید شناخت جامع‌ترین از فضای کسب‌وکار آنلاین داشته باشید.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 394 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:26

اخیرا تصویری از مراسم عروسی صادق آهنگران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

بیوگرافی صادق آهنگران بیوگرافی حسین پناهی

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 422 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:26

صداوسیما سرانجام درباره سریال‌های نوروزی تصمیم قطعی‌اش را گرفت و هشت سریال را برای پخش از شبکه‌های سراسری و دیجیتال انتخاب کرد.

سریال‌های «بیمار استاندارد»، «قرعه»، «زعفرانی»، «شکرآباد ۲»، «آشپزباشی»، «جومونگ»، «دونگ‌یی» و «در حاشیه ۱» برای پخش در ایام نوروز انتخاب شده‌اند.

مجموعه تلویزیونی «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمود اتحادی در ایام نوروز ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

داستان درباره قرعه‌کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز به مشکلاتی بر می‌خورند.

بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، فروغ قجابگلی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی به ایفای نقش می‌پردازند.

«زعفرانی» مجموعه نوروزی شبکه دو به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی هر شب ساعت ۲۱:۴۵ روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان مجموعه «زعفرانی» آمده: ۹۹ درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند.اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن … .

مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله بازیگران مجموعه «زعفرانی» هستند.

«شکرآباد۲(سرزمین گمشده)» در برنامه های نوروزی شبکه نسیم گنجانده شده است. در «شکرآباد» معضلات و کمبودهای اجتماعی با استفاده از شبیه‌سازی شخصیت‌های درجه سه و چهار سیاسی و یا مترادف سازی با افراد دیگر هر شب از ساعت ۲۲ برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

مجموعه تلویزیونی «بیمار استاندارد» به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی در نوروز ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مجموعه درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیل کرده بازیگری است که با این شیوه درمانی درگیر می‌شود و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه‌شان نکرده است.

بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، خاطره حاتمی، نیما شاهرخ‌شاهی، حسین محب اهری، هومن حاجی‌عبداللهی، امیر غفارمنش و روح‌الله کمانی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به تهیه کنندگی مسعود ردایی ایفای نقش می کنند.

مجموعه «دونگ ‌یی» به کارگردانی سنگ هاب کیم و بیانگ هول لی، محصول سال ۲۰۱۰ کشور کره از ۲۸ اسفند ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

سریال دونگ یی با بازی کول هو چوی، هو ژوهان و جین هی جی، درباره دختری به نام دونگ یی است که پدر و برادر خود را در کودکی از دست می‌دهد و به عنوان خدمتکار، ناخواسته وارد دربار سلطنتی کره می‌شود؛ او رفته رفته مدارج ترقی را طی می‌کند و در نهایت، همت، تلاش و پشتکار اوست که همسری پادشاه و مادر بیستمین امپراتور چوسان کره را برایش به ارمغان می‌آورد.

بر اساس این گزارش ایسنا، سریال ایرانی «آشپزباشی» با بازی پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا و همچنین سریال کره‌ای «افسانه جومونگ» در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش قرار دارد.

سریال «در حاشیه ۱» که ساعت ۲۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و تکرار آن ساعت‌های ۴ و ۱۲ روز بعد است، در ایام نوروز هم ادامه دارد.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 326 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:44

درمان سریع تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال، علت تبخال، درمان تبخال، پیشگیری از تبخال

درمان سریع تبخال لب راه و روش هایی دارد که با توجه به دلایل ایجاد تبخال باید انجام شوند تا به سرعت نتیجه آن ها ظاهر شود. بهترین و سریع ترین درمان تبخال بازهم در دل طبیعت نهفته است.

طب سنتی درمان سریع تبخال درمان خانگی درمان تبخال
تبخال چیست و چرا ظاهر می شود؟
یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز نمایان می شود. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می گردد. برای تب خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب خال از بین می رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

درمان های طبیعی و سریع تبخال 

گل همیشه بهار
گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن که به کنترل و از بین رفتن ویروس ها کمک می کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضدویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می شود. برای تهیه این عصاره کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید.

روغن چای
استفاده از روغن چای تأثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان دارد.
روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.
این روغن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال، تأثیر زیادی روی از بین رفتن تبخال دارد.

تاثیر شگفت انگیز سیر بر درمان تبخال

سیر رنده شده
یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید.
سیر روند گسترش تبخال را به سرعت کاهش می دهد و به اصطلاح آن را خشک می کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

تاثیر مثیت روغن اسطوخودوس بر درمان تب خال

روغن اسطوخودوس
اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود.

مصرف لبنیات 
برای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد و از خوردن شکلات، کاکائو، غلات،بادام زمینی و ژله خودداری کنید.

«جعفری» معجزه می کند

در شرایطی که تبخال در ناحیه دهان، لب و لثه به وجود می آید درمان آن ساده تر و راحت تر از زمانی است که ویروس ناحیه تناسلی را به خود درگیر می کند. یکی از روش های درمان تبخال دهانی شست وشوی محل تبخال با عصاره یا جوشانده ریشه گیاه جعفری است. شست وشوی محل تبخال با این عصاره که یکی از طبیعی ترین داروهای ضدویروس هرپس است، موجب تسکین درد و افزایش سرعت درمان می شود. علاوه بر این افرادی که با جوشانده به دست آمده از ریشه جعفری محل تبخال و اطراف آن را شست وشو دهند از انتقال بیماری به بخش های دیگر لب، لثه و زبان پیشگیری می کنند.
تسکین درد و التهاب با برگ زیتون

درمانگران طب سنتی چین و هند بر این باورند که استفاده از مرهم برگ زیتون می تواند تاثیر زیادی در کاهش التهاب و درد ناشی از ابتلا به تبخال داشته باشد. از آنجا که برگ زیتون خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی دارد می تواند بهترین داروی طبیعی برای درمان بیماری های پوستی ویروسی مانند تبخال باشد. امروزه نیز محققان از همین خاصیت برگ زیتون برای تهیه پماد ضدتبخال استفاده می کنند که علاوه بر جنبه های درمانی می تواند به پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز کمک کند. علاوه بر این عصاره زیتون موجود در محصولات درمانی و بهداشتی مثل پماد، صابون یا کرم با کنترل رادیکال های آزاد می تواند ابتلا به بسیاری از بیماری های پوستی را کنترل کند و حتی برای درمان سوزش و التهاب نیش حشرات مفید باشد.

طب سنتی درمان سریع تبخال درمان خانگی درمان تبخال

روغن گل راعی ضدخارش

بروز تبخال در بدن همواره با سوزش و خارش شدید همراه است. به گونه ای که بیمار را کلافه کرده و او را وادار به تحریک، خارش و لمس ناحیه تبخال می کند. در حالی که این کار نه تنها تسکینی برای درد بیمار محسوب نمی شود بلکه موجب انتقال ویروس تبخال به سایر قسمت های لب، لثه و حتی اندام های دیگر می شود. متخصصان طب سنتی برای برطرف شدن مشکل خارش موضع تبخال در طول مدت درمان استفاده از روغن گل راعی را به صورت استعمال خارجی توصیه می کنند. برای این منظور پنبه ای را به روغن یا اسانس بدون افزودنی با گل راعی آغشته کرده و محل تبخال را به روغن آغشته کنید.

پیشگیری از پیشرفت تبخال با چای

استفاده از روغن تهیه شده از چای طبیعی تاثیر زیادی در پیشگیری از انتقال بیماری تبخال به سایر قسمت های عضو درگیر دارد. به توصیه درمانگران طب چینی برای این منظور روغن چای را توسط گوش پاک کن روی تبخال بزنید و این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید. البته پیش از استفاده از روغن چای باید از سلامت بودن روغن، خالص بودن و اصل بودن آن و همین طور از افزودنی های درون آن مطمئن باشید. فراموش نکنید که مصرف هرگونه افزودنی معطر به روغن های طبیعی می تواند از خاصیت درمانی آنها بکاهد و حتی موجب افزایش و توسعه تبخال شود.

معجون سیب و عسل را امتحان کنید

در میان برخی درمانگران شیوه های طبیعی استفاده از معجون سیب و عسل می تواند تاثیر زیادی در بهبود تبخال های دهانی داشته باشد. برای تهیه این معجون کافی است سیب پوست کنده و رنده شده را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و این مرهم را یک بار در روز با آرامش میل کنید. مصرف این معجون به مدت ۳ تا ۴ روز می تواند تاثیر زیادی در بهبود تبخال های دهانی داشته باشد.

تا تبخال دارید کدام غذاها ممنوع است؟

برای درمان تبخال بهتر است در طول دوره درمان از خوردن غذاها و خوراکی هایی مثل انواع شکلات، کاکائو، آجیل، گندم، عدس، بادام زمینی، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو پرهیز کنید. مصرف این مواد موجب تحریک بیماری تبخال شده و به طول درمان آن می افزاید. این مواد از آن جهت که موجب افزایش حساسیت و تحریک پذیری تبخال می شوند، بهتر است در طول مدت درمان و تا مدتی پس از بهبودی بیماری توسط بیمار مصرف نشود.

درمان های دیگر
کمپرس یخ می تواند به کاهش التهاب و ورم تب خال کمک کند، اما قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب بهبودی تب خال را به تأخیر می اندازد.

استفاده از کرم ضد ویروس آسیکلوویر و قرار دادن لایه نازکی از آن با استفاده از گوش پاک کن بر روی تب خال هر شش ساعت دوره تب خال را کوتاه نمی کند، اما ریزش ویروس را از روی زخم افزایش می دهد، بنابراین در بهبود آن مؤثر است.
مراقبت نکردن و دست کاری کردن زخم ممکن است منجر به ایجاد عفونت ثانویه شود. وی همچنین به ارائه راهکارهای درمانی این ضایعه پرداخت و اظهار کرد: پماد آسیکلویر و در مواردی استفاده از برخی کمپرس ها که روی تب خال قرار می گیرد، می تواند موجب تسریع در روند بهبودی شود.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

تبخال‌ها عموماً بدون درمان بهبود مى‌یابند. اما در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

– دچار بیمارى دیگرى هستید که باعث اختلال دستگاه ایمنى شما شده است.

– تبخال هایى دارید که پس از یک تا دو هفته به خودى خود بهبود نمى‌یابند.

– علائم بیمارى شدید است.

– عودهاى مکرر تبخال در شما رخ مى‌دهد.

تبخال عموماً بدون نیاز به درمان پس از ۷ تا ۱۰ روز برطرف مى‌شود. اگر به حملات مکرر تبخالى دچار مى‌شوید، پزشکتان ممکن است داروهاى ضد ویروسى برایتان تجویز کند.

استفاده از دارو مى تواند طول دوره ابتلا به تبخال را کوتاه کند و درد شما را کاهش دهد.

پیشگیرى:

براى اینکه از ابتلا به تبخال پیشگیرى کنید و یا نگذارید تبخال به سایر نقاط بدنتان یا افراد دیگر منتقل شود، به توصیه هاى زیر عمل کنید:

*از بوسیدن یا تماس پوستى با افراد مبتلا به تبخال، در زمانى که تاول روى پوست آنها وجود دارد خوددارى کنید. ویروس مى تواند تا هنگامى که ترشحات مرطوب در تاول وجود دارند، انتقال یابد.

* از وسائل مشترک استفاده نکنید. وسائل غذاخورى، حوله ها و سایر چیزهاى شبیه به آنها مى تواند در صورت وجود تاول ها، باعث انتقال بیمارى شود.

*دست هایتان را تمیز نگه دارید: اگر مبتلا به تبخال هستید، قبل از لمس کردن افراد دیگر، دست هایتان را بشویید.

*مراقب لمس کردن سایر نقاط بدنتان باشید، به خصوص چشم ها و دستگاه تناسلى، به گسترش عفونت حساسند.

*از عوامل تحریک کننده بپرهیزید. از جمله وضعیت هایى که ظهور تبخال را تحریک مى کنند، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است.

*از کرم هاى ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب را پیش از قرار گرفتن طولانى مدت زیر آفتاب، چه در تابستان و چه در زمستان، روى لب ها و صورتتان بمالید تا از ظهور تبخال پیشگیرى کنید.

مراقبت های شخصى:

تبخال معمولاً بدون درمان ناپدید مى‌شود. در طول مدتى که تبخال وجود دارد، با رعایت نکات زیر مى توانید از ناراحتى رهایى یابید:

استفاده از کرم ها: کرم هاى معمولى که بدون نسخه پزشک به فروش مى رسند ممکن است راحتى شما را فراهم کنند، اما انتظار نداشته باشید که بهبودى را تسریع کنند.

استفاده از مسکن ها: از جمله آسپیرین، استامینوفن و ایبوپروفن براى تخفیف درد. به کودکان هیچ گاه آسپیرین ندهید. آسپیرین مى تواند یک عارضه نادر و بالقوه کشنده را به نام نشانگان “راى” در کودک ایجاد کند.

استفاده از گرما یا سرما

اجازه بهبود به ضایعه بدهید: از فشار دادن، کندن یا سوراخ کردن تاول‌ها بپرهیزید.

هشدار مهم

هرگز تبخال هایی که در اطراف چشم ایجاد شده را نخارانید یا آنها را دستکاری نکنید.

در دوران ابتلا به تبخال مصرف مایعات خنک، بستنی و عرق های گیاهی با طبع خنک را جدی بگیرید.

در روز اول و دوم شروع بیماری محل بروز  ضایعه پوستی را با یک تکه یخ کمپرس کنید.

برای گذاشتن دارو، روغن یا مرهم های گیاهی روی تبخال حتما از گوش پاک کن استفاده کنید و در صورتی که دست شما با آن تماس داشت برای پیشگیری از انتقال به  دیگر افراد خانواده در طول روز چندین بار دست هایتان را بشویید.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 406 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:41

اسمارت رودستر (Smart Roadster) خودرویی است که در سال‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۶تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس رودستر قرار گرفته و است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

مشخصات مینی رودستر قیمت بنز اسمارت رودستر Smart Roadster

قیمت جهانی این خودرو (۱۱ هزار دلار تا ۱۹ هزار دلار) حتی مدل ۲۰۰۴ این خودرو ۳۳۰۰ یورو است.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 387 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:41

بیتا دریاباری Bita Daryabari به تازگی ۱٫۵ میلیون دلار کمک کرده و پیش از این ۶٫۵ میلیون دلار به بخش پژوهش های ایران شناسی دانشگاه استنفورد کمک کرده بود.

چندی پیش این خبر منتشر شد که یک بانوی نیکوکار ایرانی در راستای توسعه دوره‌های زبان و ادبیات فارسی، ۱.۵ میلیون دلار به یک دانشگاه مطرح آمریکایی کمک کرده است.

همسر بیتا دریاباری همسر امید کردستانی بیوگرافی بیتا دریاباری ایرانیان در اروپا ایرانیان آمریکا Bita Daryabari

پایگاه اینترنتی دانشگاه کالیفرنیا در دیویس با انتشار این خبر مستند به بیانیه  دفتر رییس دانشگاه اعلام کرده بود:

مبلغ اهدا شده از سوی خانم بیتا دریاباری، به عنوان پژوهانه (گرنت پژوهشی) به آن دسته از پژوهشگران این دانشگاه  اختصاص می یابد که در گسترهٔ زبان و ادب فارسی فعالبت می کنند.

دانشگاه کالیفرنیا که در شهر دیویس واقع است  در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده و در رده بندی معتبر تایمز در حال حاضر پنجاه و پنجمین دانشگاه برتر جهان به شمار می رود.

همسر بیتا دریاباری همسر امید کردستانی بیوگرافی بیتا دریاباری ایرانیان در اروپا ایرانیان آمریکا Bita Daryabari

بیتا دریاباری کیست؟

بانوی ۴۴ ساله ایرانی ۱۶ ساله بود که  از سرزمین مادری  به قصد آموزش و زندگی در امریکا  کوچید اما هیچ‌گاه در همهٔ این سال‌ها، پیوند خود را با فرهنگ ایران نگسسته است. او که در رشته رایانه ( کامپیوتر) خوانده از چهره‌های نامدار دره سلیکون  (Silicon Valley) است که جایگاه غول‌های فناوری است.

وی پیش تر نیز اقدام به کمک شش و نیم میلیون دلاری به دانشگاه استنفورد برای پژوهش‌های ایرانشناسی و همچنین «جایزه ادبی بیتا» کرد که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده و تاکنون به نامدارانی چون سیمین بهبهانی، گلی ترقی، محمدرضا شجریان، بهرام بیضایی و هوشنگ سیحون داده شده است.

افزون بر این‌ها، او در سال ۲۰۰۹ به «موزه بریتانیا» و «بنیاد میراث ایران» یاری داد تا یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های این موزه به نام نمایشگاه «شاه عباس صفوی» در لندن برپا شود تا جهانیان با ایران روزگارِ صفوی آشنا شوند.

  روزنامه قانون نیز در ایران هم به تازگی با او گفت و گو کرد و به نقل از او نوشت:

«از سال ۲۰۰۷ به این‌سو با دانشگاه استنفورد همکاری می‌کنم. آقای حمید مقدم با کمک ۱۰ میلیون دلاری‌شان، بخش ایرانشناسی این دانشکده را بنیاد گذاشته‌اند و من نیز در این بخش،«جایزه بیتا» را راه‌اندازی کرده‌ام که هر ساله به یکی از نامداران فرهنگ و هنر ایران داده می‌شود.

این تجربه کمک کرد تا با پژوهشگران دیگر آشنا شوم. یادم هست که برای پروفسور دیویس که ۱۰ سال روی«ویس و رامین» پژوهش، و ترجمه‌ای هم از آن به انگلیسی منتشر کرده است، سخنرانی‌ یی گذاشتیم. توسط  او با پژوهش‌های پروفسور ملویل و مرکز شاهنامه آشنا شدم. در سفرهایی که به لندن داشتم، این شانس را آوردم که با پروفسور ملویل و همسرشان فیروزه عبدلاوا که روسی است؛ اما علاقه‌ ‌ بسیاری به زبان فارسی و شاهنامه دارد، آشنا شوم.

شاید جالب باشد که بگویم این دو، نزدیکِ ۲۰ سال پیش در ایران و در برنامه‌ای مربوط به شاهنامه با هم آشنا شدند و با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج ایران‌پژوه، اکنون در کمبریج در پروژه شاهنامه با یکدیگر همکاری می‌کنند و من سال گذشته، دخترم را که زاده‌ آمریکاست و فارسی‌اش چنان که باید و شاید کامل نیست، تشویق کردم تا در کنار این زوج، کارآموزی کند تا با فرهنگ خودمان بیش از پیش آشنا شود و من از این طریق با پروژه شاهنامه و همچنین پژوهش‌های پروفسور ملویل بیشتر آشنا شدم و از آنجا که آنان برای ادامه پژوهش‌هایشان به کمک مالی نیاز داشتند و حتی دانشگاه کمبریج تهدید به قطع این پژوهش‌ها  کرده بود، بر آن شدم تا به این پروژه کمک کنم.

این‌ را هم باید در نظر آورد که دانشکده پمبرک که پیشینه‌ای ۶۰۰ ساله دارد، یکی‌ از ۳۱ دانشکده دانشگاه کمبریج است که کارنامه‌ای برجسته‌ در ایرانشناسی دارد.»

‌   روزنامه اطلاعات بین الملل هم با انعکاس همین مصاحبه و در بخش دیگری به نقل از او نوشت:

«خانواده من، خانواده‌ای فرهنگ‌دوست‌اند. ما همچنین با زنده‌یادان محمد معین (مردی که همه زندگی‌اش را وقف فرهنگ ایران و زبان فارسی کرد) و محمدعلی امیرجاهد (شاعر و تصنیف‌ساز برجسته‌) خویشاوندی داریم.

خودِ من نیز از کودکی، علاقه زیادی به شعر و هنر، به ویژه موسیقی و نقاشی داشتم. از ۱۶ سالگی هم که به آمریکا مهاجرت کردم، موسیقی در زندگی‌ام جریان داشته است. همه این‌ها، مرا به فرهنگ و هنر از دوران کودکی علاقه‌مند کرده است.»

  این نکته هم قابل یادآوری است که بیتا دریاباری همسر سابق امید کردستانی از مدیران ارشد پیشین گوگل است.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 439 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:41

آغاز زندگی مشترک برای برخی جوانان سرشار از شور و عشقی رویایی است و شاید برخی از آن ها داشتن عشق آتشین را تنها دلیل تشکیل خانواده می‌دانند، اما به طور معمول وقتی چندین سال از زندگی آن ها می‌گذرد و سرد و گرم زندگی را می‌چشند به زندگی و ازدواج، معقول‌تر فکر می‌کنند.

روزگاری برخی از جوانان خوشبختی را در داشتن پول، تحقق آمال و آروزهای خود و زندگی مملو از عشق می‌جستند، اما ابن افراد با گذر زمان، افزایش سن و سختی‌های که پشت سر می‌گذارند توقعاتشان نسبت به شریک زندگیشان متفاوت می شود. توقعاتی که با فراز و نشیب‌های روزگار پررنگ‌تر و یا کم رنگ‌تر می‌شوند و در کهن سالی رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

*توقع و انتظار بر حسب شرایط

برخی از جوانان دیروز که سالیان سال از زندگی مشترک آنها می‌گذرد، اکنون تصورات دوران جوانی را ندارند و اغلب تنها خواسته شان، آرامش است. وقتی گرد و غبار مشکلات از تن زندگی ‌آنها پاک می‌شود، توقعاتشان دلسوزانه و در حد توان طرف مقابل می‌شود.

۴۰ سال از زندگی مشترک محمد ولی، ۶۳ ساله، می‌گذرد. او که هم اکنون از زندگی زناشویی‌اش نهایت رضایت را دارد می‌گوید: انتظاراتی که از همسرم دارم نسبت به سنین جوانی بسیار متغیر است. او سال ها در زندگی من زحمت کشیده است و امروز با احترام متقابل زندگی شیرینی داریم.

*دو روی سکه سالخوردگی

شنیدن این خبر که یکی از اطرافیان ما، در سالخوردگی از یکدیگر جدا می شوند بسیار ناراحت کننده است.عده‌ای از روانشناسان و جامعه شناسان معتقدند در این دوره افراد بیشتر یکدیگر را درک می‌کنند. اعتماد بین آن ها بیشتر می‌شود. چون مشکلات و سختی‌های آنها سپری شده و حالا بعد از اینکه فرزندان خود را سر و سامان داده‌ اند، فضایی آکنده از محبت و حمایت بین آنها ایجاد شده است. اما برای عده‌ای دیگر روابط میان زوجین در جوانی حائز اهمیت است و کدورت های گذشته در میانسالی منجر به اختلاف و تحقیر بین آن‌ها می‌شود.

دکتر افسر افشار، روانشناس، می‌گوید: آمارها حاکی از آن است در سنین بالای ۵۰ سالگی برخی زوج‌هایی که در جوانی سختی ‌های فراوانی را متحمل می‌شود و در طول زندگی بخاطر فرزندانشان مشکلات زندگی و اختلافات زناشویی را تحمل می‌کنند در سن بالا و پس از ازدواج فرزندانشان تصمیم به جدایی می‌گیرند.

نرگس ۵۸ ساله، که حدود ۳۵ سال از ازدواجش می‌گذرد، می‌گوید: من عمری با تمام وجود به همسرم خدمت کردم، اما او از همان جوانی به من هیچ توجهی نداشت. این وضعیت همچنان ادامه دارد، در حال حاضر که فرزندانم مستقل شده‌اند تصمیم دارم با یکی از آن‌ها همراه شوم و این زندگی را برای همیشه ترک کنم.

*همسران حامی یکدیگر باشند

با افزایش سن، حمایت و پشتیبانی زوجین از یکدیگر اهمیت بیشتری نسبت به دوران جوانی پیدا می‌کند. به ویژه پس از ازدواج فرزندان و رفتن آن ها به خانه بخت این همراهی باید پررنگ‌تر از گذشته شود.

محترم، ۵۹ ساله که ۳۰ سال پیش ازدواج کرده است، می‌گوید: من توقع دارم همسرم پشتیبان من و فرزندانم باشد. مرا برای سامان دادن به زندگی ‌آنها همراهی کند و اطمینان خاطر داشته باشم که در سختی‌های زندگی همراه من است.

افشار، می‌گوید: رابطه میان افراد در این دوران نسبت به جوانی عمیق‌تر است و نیاز به حمایت و محبت یکدیگر دارند، مثلا انتظار دارند در مشکلاتی که پیش می آید به یکدیگر دلداری دهند و عشق و محبت خود را بیش از پیش نشان دهند.

*در انزوا قرار گرفتن خطری جدی در کمین سالخوردگان

جدی‌ترین خطری که هر فرد سالخورده را تهدید می‌کند، در انزوا قرار گرفتن او است؛ انتظاری که او از همسر خود دارد ارتباطی صمیمی و نزدیک است. سالمندانی که در محیطی سرشار از عشق، محبت، صمیمیت، قدرشناسی و احترام زندگی می‌کنند، کمتر از احساس تنهایی رنج می برند و از بهداشت روانی بهتر و بیشتری برخوردارند.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 356 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

یکی از سرداران سپاه می‌نویسد: آزادی مهران عملیاتی بود که اتفاقاً سعید، پسر من، مصطفی، پسر آقای ناطق، یاسر و مهدی، پسران آقای هاشمی و آقا مجتبی، پسر آقا، باهم بودند و یک هفته بود که گم‌شده بودند و از آن‌ها خبر نداشتیم؛ آن‌ها در خطی بین عراق و ایران محصور بودند.

به گزارش مشرق، محسن رفیق‌دوست در خاطراتش درباره ناپدید شدن فرزندان مسؤولین در جنگ می‌نویسد: آزادی مهران عملیاتی بود که اتفاقاً سعید، پسر من، مصطفی، پسر آقای ناطق، یاسر و مهدی، پسران آقای هاشمی و آقا مجتبی، پسر آقا، باهم بودند و یک هفته بود که گم‌شده بودند و از آن‌ها خبر نداشتیم. بعد اطلاع دادند که درجایی بین ایران و عراق گیرکرده‌اند. من خدمت آقا رفتم. ایشان فرمودند: دعا کنیم اگر برایشان اتفاق افتاده شهید بشوند. انشاء الله اسیر نشوند.

آن‌ها در خطی بین عراق و ایران محصور بودند. نیروهای ما جلو رفتند و بچه‌ها از آن مشکل بیرون آمدند. این همان حمله‌ای بود که منجر به آزادی مهران شد.[۱]

هاشمی رفسنجانی نیز در قسمتی از خاطرات خود درباره ناپدید شدن مصطفی خامنه‌ای فرزند دیگر رهبر انقلاب، می‌نویسد:

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۶۳

«اول وقت خبر دادند که یک موشک دیگر به مناطق نظامی و حساس و استراتژیک بغداد زده‌شده. احمد آقا (سید احمد خمینی، فرزند امام) تلفنی گفت خبرگزاری‌های خارجی گفته‌اند که موشک امروز به مرکز صنعتی و نفتی الدوره در بغداد اصابت کرده است؛ گفت که مصطفی فرزند آقای [آیت‌الله[خامنه‌ای که در جبهه بوده اطلاعی از ایشان در دست نیست… بالاخره معلوم شد که مصطفی سالم است و به تهران برگشت.»[۲] [۱] – برای تاریخ می‌گویم (خاطرات محسن رفیق‌دوست)، به کوشش سعید علامیان، تهران، سوره مهر، ۱۳۹۳، چاپ سوم، دوجلد

[۲] – خاطرات هاشمی رفسنجانی، به سوی سرنوشت، سال ۱۳۶۳، صفحه

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 350 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

آخرین نتایج مسابقه سه ستاره شبکه سه

نتایج آرای مردمی در بخش ” مجری “

۱ – عادل فردوسی پور :  ۸۰۹۸۰۰

۲ – رامبد جوان :  ۷۴۶۵۲۳

۳ – عمو پورنگ : ۳۱۳۵۵۰

۴ – علی ضیا :  ۲۷۷۹۳۹

۵ – نجم الدین شریعتی : ۱۱۶۱۷۲

۶ – ندا ملکی : ۲۵۷۱۹

۷ –محمدجواد خسروی : ۱۸۸۲۳

۸ – میلاد دخانچی : ۹۸۱۳

نتایج آرا در بخش ” بهترین گزارشگر “

۱ – محمدحسین میثاقی :  ۶۹۸۱۳۴

۲ – محسن حاجیلو : ۱۵۷۵۰۰

۳ – حامد میرزا پور : ۱۴۳۴۴۵

۴ – محمود کریمی :  ۹۰۸۳۶

۵ – عطرت افشار :  ۹۷۷۰۰

۶ – شاهین صمدپور ۳۷۵۰۰

نتایج آرا در بخش بهترین برنامه تخصصی :

۱ – سمت خدا : ۳۵۱۲۲۸

۲ – از لاک جیغ تا خدا : ۱۵۷۳۴۹

۳ – هفت : ۶۵۵۸۸

۴ – جیوگی : ۶۱۶۲۵

۵ – ثریا : ۴۱۰۷۹

۶ -چرخ : ۲۸۰۰۰

۷ – پایش : ۲۶۰۳۵

۸ – ایران ما : ۲۵۰۷۳

۹ : روز آمد : ۱۳۸۸۵

نتایج آرای بهترین برنامه سرگرمی و ورزشی

۱ – خندوانه : ۶۹۷۱۷۰

۲ – نود :  ۳۴۰۱۵۵

۳ – محله گل و بلبل :  ۱۳۳۶۱۹

فوتبال ۱۲۰: ۱۴۱۷۷۵

۵ – قند پهلو : ۴۵۴۰۷

۶ – دستپخت : ۲۷۶۵۰

۷ – ساعت ۲۵ : ۱۱۰۸۲

۸ – مشاعره : ۸۰۰۰

نتایج آرای مردمی در بخش بهترین خواننده تیتراژ :

۱ – سالار عقیلی : ۴۷۰۷۷۵

۲- احسان خواجه امیری : ۴۵۹۷۵۷

۳ – مهدی یغمایی : ۳۳۳۶۶۹

۴ – میثم ابراهیمی : ۲۴۲۷۷۸

۵ – علیرضا قربانی : ۱۰۶۸۹۰

۶ – رضا صادقی : ۹۷۳۰۰

۷ – علی زندوکیلی :۳۲۱۰۰

۸ – رضا یزدانی : ۳۰۰۰۰

نتایج آرا مردمی بهترین بازیگر زن :

۱ – بهنوش بختیاری : ۳۸۳۵۷۵

۲ – مهراوه شریفی نیا : ۳۵۶۸۳۵

۳ – مرجانه گلچین : ۲۰۵۹۶۸

۴ – ریما رامین فر : ۱۸۲۲۴۹

۶ – ازیتا حاجیان : ۱۴۴۵۸۶

۶ – الناز حبیبی : ۱۲۳۶۰۰

۷ – آزاده صمدی : ۹۰۵۸۵

۸ – مینا ساداتی : ۵۶۷۰۰

نتایج آرا مردمی بهترین بازیگر مرد سال ۹۴:

۱ – کامبیز دیرباز : ۳۱۰۵۴۲

۲ – محسن تنابنده : ۲۷۷۰۷۸

۳ – جواد رضویان : ۲۱۴۵۴۶

۴ -جواد عزتی : ۱۸۵۸۸۱

۵-مهران مدیری : ۱۴۴۶۳۴

۶ – مهران غفوریان : ۱۰۹۲۰۰

۷ – حسن پورشیرازی : ۴۱۲۲۷

۸ – رضا کیانیان : ۳۴۸۳۱

۹ – امیر جعفری : ۲۵۳۶۴

نتایج آرا مردمی بهترین سریال در سال ۹۴

۱ – سریال پایتخت۴ : ۲۶۸۸۰۰

۲ – سریال کیمیا : ۱۷۸۷۷۴

۳ – پشت بام تهران : ۹۵۲۵۱

۴ – در حاشیه ۱ : ۸۸۲۵۵

۵ – دردسرهای عظیم ۲ : ۷۱۵۱۵

۶ -میکاییل : ۳۳۲۵۰

۷ – تنهایی لیلا: ۲۲۶۱۵

۸ – ۶۴۷۰

۹ – گاهی به پشت سر نگاه کن : ۱۸۲۹

نتایج آرا مردمی بهترین ورزشکار زن سال ۹۴

۱ – زهرا نعمتی : ۲۱۷۰۶۸

۲ – سارا خادم الشریعه : ۶۰۴۵۲

۳ – نجمه خدمتی : ۵۴۵۶۶

۴ –  کیمیا علیزاده : ۳۶۶۷۱

۵ – الهه احمدی : ۳۲۴۳۱

۶ – ساره جوانمردی : ۲۹۳۴۲

۷ – حمیده عباسعلی : ۱۹۸۹۵

نتایج آرا مردمی بهترین ورزشکار مرد سال ۹۴

۱ – سعید معروف : ۳۰۹۰۳۳

 ۲ – تیم ملی فوتسال : ۹۸۴۵۸

۳ – فرزان آشورزاده : ۶۰۶۷۹

۴ – سیامند رحمان : ۵۹۱۳۴

۵ – کیانوش رستمی : ۲۹۸۵۴

۶ – قاسم رضایی : ۱۸۱۸۷

برای ارسال رای خود از طریق تلفن همراه شماره گیری نمایید و وارد منو برنامه سه ستاره شوید

# ۷۸۰ *

بهترین مجری ها

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   رامبد جوان

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   محمد جواد خسروی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   میلاد دخانچی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   نجم الدین شریعتی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   علی ضیاء

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   عادل فردوسی پور

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   داریوش فرضیایی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   ندا ملکی

 بهترین گزارشگر

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   عترت افشار

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   محسن حاجی لو

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   شاهین صمدپور

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   محمود کریمی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   محمد حسین میثاقی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   حامد میرزاپور

 بهترین برنامه ورزش و سرگرمی

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   خندوانه

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   دست پخت

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   ساعت ۲۵

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   فوتبال ۱۲۰

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   قند پهلو

نتایج سه ستاره مسابقه سه ستاره رای گیری سه ستاره برنامه سه ستاره

   محله گل و بلبل

   مشاعره

   نود

بهترین برنامه تخصصی

   از لاک جیغ تا خدا

   ایران ما

   ثریا

   جیوگی

   چرخ

   روزآمد

   سمت خدا

   هفت

بهترین خواننده تیتراژ

   میثم ابراهیمی

   احسان خواجه امیری

   علی زند وکیلی

   رضا صادقی

   سالار عقیلی

   علیرضا قربانی

   رضا یزدانی

   مهدی یغمایی

بهترین بازیگر زن

    بهنوش بختیاری

    ازیتا حاجیان

    الناز حبیبی

    ریما رامین فر

    مینا ساداتی

    مهراوه شریفی نیا

    آزاده صمدی

    مرجان گلچین

بهترین بازیگر مرد

   حسن پور شیرازی

   محسن تنابنده

   امیر جعفری

   کامبیز دیرباز

   جواد رضویان

   جواد عزتی

   مهران غفوریان

   رضا کیانیان

   مهران مدیری

بهترین ورزشکار سال زن

   الهه احمدى

   ساره جوانمردى

   سارا خادم الشریعه

   نجمه خدمتى

   حمیده عباسعلى

   کیمیا علیزاده

   زهرا نعمتی

بهترین وزشکار مرد سال

   فرزان عاشورزاده

   سیامند رحمان

   کیانوش رستمی

   قاسم رضایی

   تیم ملی فوتسال

   سعید معروف

مسابقه سه ستاره با هدف انتخاب بهترین های تلویزیون در سال ۹۴ آغاز به کار کرده و هشت مجری تلویزیونی در نظر گرفته شده اند.

آنطور که سایت شبکه سه نوشته است برنامه سه ستاره عملکرد شبکه های مختلف تلویزیون را در حوزه های مختلف (بهترین مجری غیر ورزشی، بهترین مجری وگزارشگر  ورزشی، بهترین برنامه تلویزیونی، بهترین سریال، بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین تیتراژ و موسیقی) با حضور کارشناسان از طیف های مختلف،  زیر ذره بین و مورد ارزیابی  قرار خواهد داد. «سه ستاره» با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی هرشب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

۲۵۵۴۶۶

برنامه سه ستاره به صورت زنده کاندیداهای آثار و برنامه‌های تلویزیونی همه شبکه ها را اعلام می‌کند و قرار است در هشت بخش اصلی که شامل «مجری»، «برنامه‌های ورزش و سرگرمی»، «گزارشگران برنامه‌ای»، «مجموعه‌های داستانی و نمایشی»، «بازیگران مرد»، «بازیگران زن» و و دو بخش جنبی متشکل از «ورزشکاران بر‌تر زن و مرد» این کاندید‌اها به مردم معرفی شوند تا در ‌‌نهایت مردم با ارسال نظراتشان به سامانه پیامکی برنامه برگزیده‌شان را معرفی کنند.

در ‌‌نهایت در برنامه سال تحویل ۹۵ با جمع بندی پیامک‌های مردم برگزیده معرفی و تندیسش در حضور مهمانان مردمی که در استودیو حاضر هستند به برگزیده اهدا شود.

قسمت اول برنامه «سه ستاره» با اجرای احسان علیخانی به معرفی کاندیداهای بخش مجری گری اختصاص داشت که عادل فردوسی پور، مجری و تهیه کننده برنامه نود هم در میان گزینه ها بود.

کاندیداهایی بخش مجریان تلویزیونی به ترتیب حروف الفبا به شرح زیراست: رامبد جوان، محمدجعفر خسروی، میلاد دخانچی، نجم الدین شریعتی، علی ضیا، عادل فردوسی‌پور، داریوش فرضیایی و ندا ملکی.

در بخش گزارشگر هم عترت افشار، محسن حاجیلو، شاهین صمدپور، محمود کریمی، محمدحسین میثاقی و حامد میرزاپور کاندیداهای معرفی شده هستند.

رای گیری برای معرفی بهترین مجری و گزارشگر ۲۵ اسفند به پایان می رسد.

برای شرکت در این مسابقه باید #٧٨٠*  را در تلفن های همراهتان (چه هوشمند و چه غیرهوشمند) وارد کنید تا بتوانید به گزینه های مورد نظر رای بدهید.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 1174 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

رامبد جوان در سری جدید خندوانه اقدام به برگزاری یه مسابقه متفاوت کردند

این مسابقه که نام لباهنگ برای آن انتخاب شد در هر قسمت دو هنرمند بر روی صدای یک خواننده لب خوانی میکنند و مخاطبین بر اساس میزان دقت لبخوانی و اجرا به آنها رای می دهند.

مهمانان خندوانه لباهنگ خندوانه لباهنگ شبکه نسیم خندوانه اینستاگرام خندوانه

برای ثبت رای خود می توانید شماره * ۷۸۰ # را شماره گیری نمایید و پس از انتخاب گزینه ۵ وارد سیستم رای دهی شوید.

نتایج آرا گروه اول مسابقه لباهنگ (احسان کرمی و امیر علی نبویان)

۱ – امیرعلی نبویان : ۴۰۳۲۵۵

۲ – احسان کرمی : ۲۰۰۰۲۴

نتایج آرا گروه دوم مسابقه لباهنگ (پژمان بازغی و علیرضا کمالی)

۱ – علیرضا کمالی : ۳۳۴۴۱

۲ – پژمان بازغی : ۵۸۲۰۸

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 276 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:49

ستاره اسکندری‌ بازیگر نقش نسرین، لیدا عباسی ، حدیث میرامینی‌ در نقش شکوفه (عروس خانواده)،  نرگس محمدی در نقش مینا، شیدا خلیق در نقش مریم (دختر خانواده)

عکس جدید بازیگران سریال شبکه دو بیوگرافی نرگس محمدی بیوگرافی ستاره اسکندری بازیگران سریال زعفرانی

«زعفرانی» مجموعه نوروزی شبکه دو به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی هر شب ساعت ۲۱:۴۵ روی آنتن می رود.

شبکه دوم سیما برای نوروز ۹۵ سریال زعفرانی را تهیه و تولید کرده است سریالی که در هم روز های ابتدایی پیش تولید دچار حاشیه شد و رسانه ها از حضور فاطمه معتمد آریا در این سریال خبر دادند اما ایرج محمدی تهیه کننده این سریال با گلایه از رسانه ها بخاطر نشر اکاذیب اعلام کرد که خانم معتمد آریا جزو بازیگران مطرح کشور هستند ولی جزو گزینه های ما برای بازی در این سریال نوروزی زعفرانی نبودند.

داستان سریال زعفرانی

ایرج محمدی در مورد فضای سریال زعفرانی گفت این یک کار آپارتمانی نیست بلکه در یک محله داستان شیرین و جذابی رخ می دهد. این سریال دارای یک موضوع اصلی است که در کنار آن داستانک هایی شکل میگیرد و در آن به مسائل و هنجار های خوب اجتماعی توجه می شود و در این سریال شخصیت های منفی وجود ندارد و تمام شخصیت های آن خاکستری هستند.

عکس جدید بازیگران سریال شبکه دو بیوگرافی نرگس محمدی بیوگرافی ستاره اسکندری بازیگران سریال زعفرانی

بازیگران سریال سریال زعفرانی

مهدی هاشمی بازیگر نقش ناصر‌، ستاره اسکندری‌ بازیگر نقش نسرین، مهران احمدی‌، هادی کاظمی‌ ، لیدا عباسی ، حدیث میرامینی‌ در نقش شکوفه (عروس خانواده)،  نرگس محمدی در نقش مینا، شیدا خلیق در نقش مریم (دختر خانواده)، حسام محمودی  در نقش محمدرضا (پسر ناصر و نسرین ) و حسین سلیمانی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

عکس جدید بازیگران سریال شبکه دو بیوگرافی نرگس محمدی بیوگرافی ستاره اسکندری بازیگران سریال زعفرانی

عوامل تهیه و تولید سریال زعفرانی

ایرج محمدی ( تهیه کننده ) ، حامد محمدی (کارگردان) ، سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی (نویسندگان)

زمان پخش سریال زعفرانی

این سریال در عید نوروز ۹۵ از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

عکس جدید بازیگران سریال شبکه دو بیوگرافی نرگس محمدی بیوگرافی ستاره اسکندری بازیگران سریال زعفرانی

ایرج محمدی تهیه کننده سریال «زعفرانی» درباره نقش مهدی هاشمی در این اثر بیان کرد که وی نقش مردی شوخ و اهل خانواده را در این سریال دارد.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 490 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:49

مجموعه طنز دورهمی ساخته مهران مدیری در عید نوروز ۹۵ جمعه ها و شنبه ها ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود

فیلم جدید مهران مدیری شبکه نسیم سریال نوروز سریال مهران مدیری سریال دورهمی زمان پخش دورهمی بیوگرافی مهران مدیری بازیگران دورهمیبرنامه جدید شبکه نسیم با عنوان «دورهمی» از این هفته با حضور مهران مدیری به عنوان بازیگر این مجموعه ضبط خود را آغاز می‌کند.

مجموعه ترکیبی نمایشی «دورهمی» که پیش از این با عنوان «زعفرون» معرفی شده بود، همچنین با حضور بازیگرانی از جمله الیکا عبدالرزاقی، مهران رنجبر، شقایق دهقان و امیرمهدی ژوله همراه است.

«دورهمی» یک مجموعه نمایشی ترکیبی است و شامل استندآپ‌کمدی با حضور تماشاگران است و به جز بازیگران ثابت در هر قسمت یک بازیگر مهمان نیز حضور دارد که با حضور در مقابل دوربین همراه با سایر بازیگران وارد فضای شیرین و کمدی قصه خواهد شد.

ساخت دکور این مجموعه تلویزیونی به پایان رسیده است و در هفته آتی کلید خواهد خورد.
«دورهمی» قرار است از شبکه نسیم پخش شود. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی و نویسندگی امیرمهدی ژوله در حال ساخت است.

مهران مدیری پس از «در حاشیه ۱» که در آن هم کارگردانی و هم ایفای نقش کرد، در مجموعه «دورهمی» به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند.

مجموعه طنز دورهمی که پیش از این زعفرون نام داشت، قرار است در ایام نوروز ۹۵ از شبکه نسیم پخش شود و به احتمالا زیاد یکی از پر بیننده ترین سریال های نوروزی خواهد شد.

مجموعه طنز دورهمی با ساختاری کاملا متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون دکوری عظیم دارد. در هر قسمت سیصد نفر از مخاطبان ،که طی یک فراخوان برای حضور در برنامه ثبت نام می کنند، به تماشای بازی بازیگران می نشینند. در واقع مجموعه به مانند تئاتری شبیه است که در هر قسمت مخاطبان بسیاری را به عنوان تماشاگر دعوت می کند.

اسامی برخی از بازیگران این مجموعه : سیامک انصاری ، الیکا عبدالرزاقی،مهران رنجبر ، محمد نادری ، شقایق دهقان، مهران مدیری و امیر مهدی ژوله

فیلم جدید مهران مدیری شبکه نسیم سریال نوروز سریال مهران مدیری سریال دورهمی زمان پخش دورهمی بیوگرافی مهران مدیری بازیگران دورهمی

«حمید رحیمی نادی» که به همراه «هاشم رضایت» تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی «دورهمی» را برعهده دارد در پاسخ به این سوال که مطرح شده مهران مدیری برای حضور در این سریال تقاضای ۶ میلیارد تومان دستمزد داشته و در نهایت با مبلغ ۳ میلیارد با شما به توافق رسیده است، گفت: این مطلب از اساس کذب است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: تلویزیون برای ساخت سریال های خود برآورد، هزینه و دستمزد مشخصی دارد و یک ریال بیشتر از آن هم پرداخت نمی کند. ضمن اینکه رقم قرارداد بازیگران برای صداوسیما محرز است و حتی اگر ما هم چنین رقمی را بپذیریم امکان ندارد تلویزیون زیر بار چنین هزینه ای برود.

رحیمی تصریح کرد: میزان دستمزد آقای مدیری در مجموعه «دورهمی» کاملا در حد عرف است و اصلا طی سال های طولانی که من پیش از این با وی همکاری داشته ام، او هیچ وقت چنین ارقام غیرقابل باوری ارائه نکرده و کاملا مطابق عرف موجود دستمزد خود را دریافت کرده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چطور شد که آقای مدیری بازی در سریالی به کارگردانی کسی جز خودش را برای اولین بار پذیرفته است؟ عنوان داشت: خوشبختانه من همان طور که گفتم سابقه همکاری طولانی با آقای مدیری داشته ام و وقتی ایشان گروه تولید و البته متن را دید، حضور در این سریال را پذیرفت.

سریال «دورهمی» که پیش از این «زعفرون» نام داشت، در ۱۵۶ قسمت برای پخش از شبکه نسیم ساخته می شود و گفته می شود پخش آن پیش از آغاز سال نو آغاز خواهد شد.

فیلم جدید مهران مدیری شبکه نسیم سریال نوروز سریال مهران مدیری سریال دورهمی زمان پخش دورهمی بیوگرافی مهران مدیری بازیگران دورهمی

عکس های بازیگران مجموعه دورهمی

فیلم جدید مهران مدیری شبکه نسیم سریال نوروز سریال مهران مدیری سریال دورهمی زمان پخش دورهمی بیوگرافی مهران مدیری بازیگران دورهمی

 مجموعه طنز دورهمی در ایام عید نوروز ۹۵ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 320 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:49

عبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله است که در سال ۱۹۷۹ (و برخی منابع ۱۹۸۲) در یمن به دنیا آمده است. او به مطالعه امور مذهبی علاقه مند بود و از همان دوران نوجوانی به فراگیری علوم مذهبی پرداخت.

وی پسر “علامه بدرالدین” یکی از مراجع بزرگ “زیدیه” در دوره معاصر به شمار می‎رود. وی به عنوان رهبر معنوی جنبش انصارالله، نقش مهمی در ارتقاء فکری و فرهنگی “زیدیه” معاصر و احیا و گسترش مکتب در یمن ایفا کرد.

“عبدالملک بدرالدین” بخشی از دوره کودکی را در منطقه “مران” از توابع استان “صعده” در شمال غربی یمن و بخش دیگر این دوره را در منطقه “جمعه بن فاصل” از توابع ناحیه “حیدان” در صعده سپری کرد و دوره جوانی را نیز در همین منطقه گذراند.

عبدالملک حوثی عبدالملک بدرالدین حوثی های یمن انصارالله یمن اخبار یمن

“عبدالملک بدرالدین”  از سال ۲۰۰۴ تاکنون توانسته است با کمک برخی از همفکران  خود جنبش انصارالله را هدایت کند و این موضوع باعث شد تا در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و در جنگ اخیر به خوبی در برابر تجاوزات رژیم سعودی ایستادگی کند .

وی سخنوری بسیار تواناست و با توجه به نفوذ پدرش  “بدرالدین” که از ائمه مذهب جارودی (فرقه ای از “زیدیه”) است که احترام و نفوذ زیادی در یمن دارد، توانسته ، بهره فراوانی ببرد. مخالفان جنبش انصارالله  معتقدند  تحولات فکری آنها باعث شده است که انصارالله  در افکار و عقاید بسیاری با شیعه امامی احساس نزدیکی کنند.

** نظر دبیرکل انصارالله درباره حمله رژیم سعودی به یمن

“سید عبدالملک بدرالدین” دبیرکل انصارالله یمن در سخنانی گفت:  ملت بزرگ یمن با وجود تجاوزگری ظالمانه رژیم سعودی و مزدودانش، به ارزش های اسلامی پایبند است. وضع مسلمانان امروز به گونه ای است که آمریکا و اسرائیل از خارج و برخی مجرمان و خائنان از داخل امت اسلامی برای خنجر زدن به امت اسلامی از پشت تلاش می‌کنند. آنچه آمریکا و اسرائیل برای آن تلاش می کنند به بردگی کشاندن مسلمانان است، در حالی که دین اسلام دین آزادگی است و اینکه فقط برای خداوند باید بندگی کرد و بس.

عبدالملک حوثی عبدالملک بدرالدین حوثی های یمن انصارالله یمن اخبار یمن

عبدالملک حوثی عبدالملک بدرالدین حوثی های یمن انصارالله یمن اخبار یمن

وی افزود: طرح اصلی دشمنان تفرفه افکنی و تجزیه است. آنها از رژیم هایی چون آل سعود که ظالم و ستمگر است و گروه های دیگر  بهره می گیرند و آنها در واقع ابزار آمریکا برای ایجاد دو دستگی بین امت اسلامی هستند و زمانی که طرح های واقعی در میان مسلمانان نباشد، طرح های دشمنان برای آنها آماده می شود.

دبیرکل انصارالله گفت: رژیم سعودی امروز تظاهر به اسلام و آیین های اسلام می کند و در پوشش آن در جهت اهداف دشمنان حرکت می کند. امروز، تلاش می شود تا از امت اسلامی موجودیت و کیانی باقی نماند. آمریکا امروز در یمن در حال جنگ است و عربستان و امارات نیز به عنوان سربازان خادم و مطیع آمریکا و اسرائیل و در این خصوص از نهایت تلاش خود برای اجرایی کردن توطئه های آمریکا و اسرائیل استفاده می کنند.

“عبدالملک بدرالدین” گفت: انقلاب در یمن پیشرفت کرده و از نهاد دولت حفاظت کرده است؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از طرف‎های سیاسی در یمن به درگیری‎های مذهبی و فرقه‎ای دامن می‎زنند، اظهار داشت: حزب اصلاح و عناصر القاعده برای مقابله با انقلاب مردمی همکاری می‎کنند.

“عبدالملک بدرالدین” گفت: عربستان سعودی در صدد تحمیل الگوی لیبی در یمن است؛ رهبر انصارالله با بیان اینکه ملت یمن با قاطعیت در مقابل تلاش عربستان برای ایجاد الگوی لیبی در یمن مقابله خواهند کرد، نسبت به ادامه موضع کینه‎توزانه برخی گروه‎ها در یمن هشدار داد. “عبدالملک بدرالدین” در سخنرانی های متعدد خود بر تضمین دفاع از انقلاب تاکید کرده است.

**ارادت “عبدالملک بدرالدین” به حزب الله و دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان

البته سید عبدالملک بدرالدین ارادت خاصی هم به مقاومت اسلامی لبنان و شخص “سید حسن نصرالله” دبیر کل مقاومت اسلامی دارد. سیدعبدالملک الحوثی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از جنبش مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان، گفته است حزب‌الله با مبارزه خود علیه اسرائیل، به همه اعراب، امت اسلامی، مقاومت و لبنان خدمت می‌کند.

عبدالملک حوثی عبدالملک بدرالدین حوثی های یمن انصارالله یمن اخبار یمن

درباره میزان ارادت سیدعبدالملک الحوثی به حزب‌الله همین قدر کافی است که به این موضوع اشاره شود که وقتی خبرنگار روزنامه لبنانی الدیار در مصاحبه با سیدعبدالملک الحوثی از وی سوال کرد آیا صحت دارد با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ارتباط دارید؟ او با رد اخبار منتشره در این باره، تأکید کرد حتی اگر هم خبر رابطه انصارالله با سیدحسن نصرالله صحت داشته باشد، این افتخار بزرگی برای او و انصارالله است.

جنبش انصارالله یمن در جنگ با عربستان موفق شده علاوه بر آنکه رژیم سعودی را به چالش بکشد، به پادشاهی عربستان تلفات سنگین وارد کند و حملات موشکی با موشک های “قاهر” و “صرخه” از ابتکارات مهم “عبدالملک بدرالدین” در جنگ با رژیم سعودی بود.

ارتش و  “انصار الله” در مواضع قدر ت نسبت به ارتش رژیم سعودی قرار دارند و همچنان حداقل بر ۱۱ استان این کشور بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر مربعی مسلط هستند و رژیم سعودی به هیچ کدام از اهداف خود در یمن نرسیده است.

مطالب مرتبط

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 358 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:29

خبرنامه